Gå til innhold

Lyskryss-drag Trondheim

Ranger emnet


Morty740

Anbefalte innlegg

Det har jeg lenge tenkt litt på..

Husker rett etter jeg tok lappen va jo folk helt vill. Så lenge 2 "rånere" møttes på startstreken var det aldrig tvil om at her skulle d kjøres drag.

No er det svært sjeldent dette. Er det fordi bilstandaren har tatt seg opp og alle kjører fine biler å ikke tørs, eller er det fordi alle har enten 400+ hester eller -180 ?

Har sheriffen blitt strengere og mer aktive innen dette?

 

Hvorfor gidder ikke mine medtraffikanter dragge med spølførtin??

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Drag? Når? Hvor? :D

 

Ikke så alt for lenge siden jeg stoppa på grønt, i håp om at sidemannen gjorde det samme. Og jaggu sto vi ikke å venta på at det skulle bli rødt (og grønt igjen), slik at vi kunne "kjøre".

 

Men de fleste bilene i byen kjører nok fra maskineriet mitt, får trøste meg med at en civic med 160hk vtec-maskin ikke klarer å henge med ;)

 

*edit: har forøvrig samme inntrykk som deg. Ingen som "er med" lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at det er flere som vil være med enn ikke. Spesielt i tempekrysset ut mot byen vil mange være med. Og det krysset der man kan ta av til lerkendal er det alltid liv. Oksta'n er alltid en vinner, selv om det ikke er rødlysrace da.

1987 Audi 90 Quattro

1969 Volvo Amazon

Low class, low budget, high octane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oksta'n er alltid en vinner, selv om det ikke er rødlysrace da.
Kan være litt skummelt der. Hørt no rykter om to karer her på forumet som tok igjen en viss sølvgrå impreza i 220+.

 

Ittno problem her i Oslo i hvert fall.. Omtrent alle taxisjåfører (eller, stort sett de "østlige") vil ha et race når man steller seg ved siden av dem i krysset. De henger heldigvis sjelden på. :)
Finnes de drosjesjåførene som ikke har vett til å gi seg også. Minnes vagt noe om turtallssperre i 3.gir forbi shell elgeseter, side om side med en drosje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Finnes de drosjesjåførene som ikke har vett til å gi seg også. Minnes vagt noe om turtallssperre i 3.gir forbi shell elgeseter, side om side med en drosje.

 

Hakke turtallsperre jeg, drar (dessverre) fint til 7000(rødfeltet byner på 5700) etter jeg stillte tenninga i dag, 12* statisk, skal prøve 15* senere...

 

Dragger så fort jeg ser en merce eller beemer, sjelden de tar meg, men er vel ikke alltid de sprekeste, har jo bare borra 2.8 så må velge med omhu jeg også...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de kan si at du kjørte "uforsvarlig". Det fikk jeg iallefall høre fra sheriffen da jeg spurte om akkurat dette.

 

Men å kalle folk for harry fordi de liker å prøve seg mot andre ut fra lyskryss er lite oppfinnsomt. Uansvarlig er vel mer rett å bruke. Ingen her som har innrømmet noe jeg vil kalle "grisekjøring" heller :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, rart. Jeg har aldri noe problem med å få meg et race. Det

er få jeg tar, som f.eks deg Erik, du knuste jo balle av volvon :P

 

Men det går en viss grå clean bora i byen som har prøvd seg alt

for mange ganger, nesten hver helg faktisk, og enda ikke lyktes.

 

Ja til drapå-faktor ut av kryss!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye harry folk her gitt,huff. . . .Kjør gris på bane!!!

 

Uff ja. Det er griseharry. Like harry som å kjøre med takluka oppe når det er varmt, glemme å blinke ut av rundkjøringer og alt annet.

 

Så er det ikke bare-bare å kjøre på bane heller... De er "aldri" åpne og koster skjorta å få kjørt på. For folk flest er det langt å kjøre for å komme dit også.

 

Så hold kjeft om du ikke liker at folk bruker veien fornuftig. :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyskryssdragi Trondheim med mammas volvo V70 TDI her en dag jeg.

Det var en knallblå XC70 crossconutry(motor ukjent), med en dame og en mann inni.

Jeg trykket gassen i bunn, men han hadde automatgear så han tok meg på 1.gir og halve 2.gir., men kom sterkere tilbake.

Og til folk som mener dieselbiler er late, de er ikke det.

Jeg tok i allefall XC70`n, men la igjen noen pigger og en god del med dieseleksos.(det ryker noe jævli av volvoen til mamma)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår