Gå til innhold

olje problem..

Ranger emnet


meino

Anbefalte innlegg

ja den går helt normalt ellers.. kansje litt dårligere enn før.. men så har jeg ikke byttet olje på en god stund kansje d har noe å si?

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om bilen hadde gått me dårligere kunne det vært stempelfjørene som har tatt kvelden men med def toppakning vil jo og bilen gå dårligere... er det vann i olja? da tyder det på def toppakning. hvis stempelfjører har gått kan det bli trykk i bunnpanna så olje kommer ut peilepinne og forgasser

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke forgasser motor.. men det er olje lenger oppe på peilepinnen... hvordan kan jeg sjekke om det er stempelfjærene ellr topp pakn?

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være slitte ventilstyringer som slipper olje ned i innsugskanalen i toppen...

Det kan du finne ut hvis du tar av innsuget og sjekker om det er olje på innsugs ventilen...

Åssen gjør jeg det da:P?

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke forgasser motor.. men det er olje lenger oppe på peilepinnen... hvordan kan jeg sjekke om det er stempelfjærene ellr topp pakn?

om toppakninga er gåen kan det bli vann i olja å da ser du på peilepinnen at olje er litt ellr mye grå eller påfyllingslokket men under påfyllingslokket er det normalt med litt grå olje nå på vårparten

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skru innsugs manifolden av toppen for å komme til. Så stikker du fingen inn i innsugs kanalen helt til du når ventilen.

Har du olje på fingen når du tar den ut må du skifte ventiler og ventilstyringer...

Da er det billigere å få tak i en bytte topp tror jeg,men det finner du ut.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår