Gå til innhold

kan man kjøre vanli f-sprut på turbo??

Ranger emnet

gaedva75

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

holder på å bygge om f sprutet nå på en b21et motor... er ingen som har noen bokser de har lyst til å selge a.:-P er egentlig det eneste jeg trenger nå...

Hva tror dere om dissa a??? no tess eller??

http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=661&zenid=940c3d091aa0cb2b431fc2d3041813a2

Har LH 2.4 tennings og bensinboks til B230F fra 1989 motor liggende.. hvis du ikke skal ha turbo-hjerner da :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg si min mening, er den beste løsningen å bruke 240 -88/89 og opp med LH2.4 sitt ledningsnett, koble på forboblingsmotstand, og forlenge kabelen til LMM, samt bytte tenning/innsprøytningshjerne.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg vikt unna LH2.2 pga. dette er vanskelig å få til å fungere helt 100%, har ikke diagnoseuttak der du kan lese av feilkodene selv, er mindre egnet til mod. og er helt enkelt ett dårligere alternativ. Forkoblingsmotstanden plukker du av en 740/940 med turbo.

Har bygd om mange 240 med LH2.4 og de fungerte knallbra.

2stk med LH2.2 som ikke gikk bra i det heletatt...

Det er enkelt å se forskjellen på LH2.2 og 2.4

2.2 har triggeren i fordeleren, og 2.4 sitter den i bakkant av blokka mot svinghjulet. NB! Må ikke forveksles med 740 turbo med B230ET som har motronic der det også sitter trigger (2stk) i bakkant av blokka. (Den har en sk "Sving valve" LMM (Bevegelig klaff).

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ikke noen som har dyser og styrebox til salgs da?

Hva mene dåkker med lmm? lambdasonden?

Jeg har bokser, men ikke til turbo.. =/

LMM = LuftMengdeMåler, måler hvor mye luft som kommer inn i motoren(og den mengden luft turboen suger på turbobiler), og beregner bensinmengden dysene skal pøse på etter dette.

Denne finnes i to utgaver som GMW sier, en med "glødetråd" med en bestemt indre motstand som blir kjølet ned av lufta som passerer inn i motor/turbo...når glødetråden kjøles ned, endres motstanden, og bensinhjernen oppfatter denne forandringen som at det kommer mer luft inn i motoren, og peiser på med en kalkulert mengde bensin :)

Den andre typen er så enkelt som et mekanisk spjeld som beveger seg etter hvor mye luft som passerer, som da endrer motstanden over en spole, også kalkulerer hjernen bensin etter denne verdien.

Det var den enkleste måten jeg kunne forklare det på.. .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo nå to sett med bokser jeg da..!! men trenger de turbo boksene...

den formotstanden dere snakker om.. hvordan er det den er kobla opp egentlig..?? bare å spretta opp den pølsa å skjøte på ledningene som går til dysene...??

går en pølse til hver dyse, som du vet... så samles alle i EN pølse litt lenger ned... splitt opp hele denne pølsa, der finner du 4 tynne grå ledninger, som samles i en litt tykkere mener jeg å huske, dette er jordings-ledningen til hver dyse, som samles i et felles jordingspunkt. HER må altså forkoblings-motstanden inn, men selvsagt ikke "inni" pølsa.. forkoblingsmotstanden skal nemlig på venstre forskjerm.

Anbefaler deg å titte litt innom prosjekt-tråden min, på side 16 spesielt, der er det bilder av hvordan jeg fiksa forkoblingsmotstanden på Min 740.. ganske lett om du har litt generell elektrokunskaper :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går en pølse til hver dyse, som du vet... så samles alle i EN pølse litt lenger ned... splitt opp hele denne pølsa, der finner du 4 tynne grå ledninger, som samles i en litt tykkere mener jeg å huske, dette er jordings-ledningen til hver dyse, som samles i et felles jordingspunkt. HER må altså forkoblings-motstanden inn, men selvsagt ikke "inni" pølsa.. forkoblingsmotstanden skal nemlig på venstre forskjerm.

Anbefaler deg å titte litt innom prosjekt-tråden min, på side 16 spesielt, der er det bilder av hvordan jeg fiksa forkoblingsmotstanden på Min 740.. ganske lett om du har litt generell elektrokunskaper :)

mvh

på det ene ledningsnettet jeg har er det orange ledninger og grønne\hvite ledninger som går til dysene er det de grønne\hvite som er jordinga da... orker ikke styre å gjøre feil på d ass.. hehe

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider