Gå til innhold

Erfaringer med lakk

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Jeg må lakke 90 fangeren min (kun midtpartiet), begge listene på grillen og litt på panseret.

Hva gjør jeg?

Jeg har lakket en del ting med sprayboks (Quick) , og har på en måte lært meg det, og får bra resultat. MEN, jeg syns liksom det blir litt feil å bruke Quick, det er jo liksom en bil.

For noen år siden fikk vi en skade på passaten vår, da kjøpte vi "originale" spraybokser med rett fargekode, boksene var merket med Audi og VW logo osv.

De boksene var veldig små, og jeg husker ikke prisen på dem heller.

Noen som vet om disse kan skaffes i større bokser og helst med en dyse som har større spredning?

Hvis ikke, hva koster en slik liten boks?.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre jeg..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lakkboks (400ml) koster rundt 200kr, men siden det er plast så må det gjøres skikkelig om det skal holde.

Har du en lakkforhandler i nærheten, (som driver KUN med lakk) så ta en prat med de ang. fremgangsmåten og hva du trenger.

Du må ha plastgrunning, vanlig grunning, baselakk og klarlakk (om du har metallic)

Fangeren må mattes ned (2000 papir), vaskes først med zalo, og så silikonfjerner.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok !

I Harstad har de jo en farge handel, hvor de blander lakk til biler osv. Man drar dit med farge kode og så fikser de. (gjorde også det til passaten di lakka bakluka, og det var metallic).

Nei, jeg har ikke metallic.

Når jeg skulle fjerne lakken som var på fangeren fra før, brukte jeg turbodyse på høytrykkspyleren. De som hadde lakka fangeren, hadde ikke pussa en shit!.

Jeg har et søskenbarn som driver snekkeri (400 fra huset vårt).

Han har et svært kompressor anlegg, og har laget seg et lite avlukk med avtrekks vifte i for lakkering. Jeg har også en nabo som før i tiden var kjent for å være Harstad`s beste lakkerer, så jeg har jo på en måte "oddsene" på min side, men er usikker jeg..

liksom ,det tar jo knapt en time og få lakket alt jeg skal lakkere, (man tar vell flere strøk fortløpende med små mellomrom,om man lakkerer på tradisjonelt vis).

En ting som jeg er ikke er sikker på, er om han naboen min som var lakkerer, har lakksprøyte egnet til bil lakkering.

Usikker jeg.

Hvor mye kommer det sånn ca. og koste meg for den lakken, tynner (tynner har søskenbarnet mitt, om det er snakk om vanly lynol) og herder? Evt. slik plast grunning og grunning.?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider