maxis Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Utdrag ifra kjøretøyforskriften: § 12-1. Aksler, fjærer, belter og støtdempere på bil 1. Bils aksler, fjærer og hjul med dekk må ha tilstrekkelig styrke i forhold til største aksellast eller boggilast. 2. Bil skal være tilfredsstillende avfjæret. Fjæringen må være tilstrekkelig avdempet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIC`_ Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Åkrene fjærfabrikk lager spesiele senkefjærer til volvo240. vet ikke akkurat hvor mye de senker. men en plass mellom 60-70 mm tenker jeg.har silke på min 242, er lavt og stivt! Følger med papirer på de også, mine er gokjent og står i vognkortet!=) har du gjort noe med div foringer å sånt da eller er det originalt?tenkte jeg skulle slå på stortromma å bestille noe lavt..lei den høge traktorn nå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 ble lav min og med lesjöfors 40mm , bilstein sprint ... 100+ penta med 195,50-15 (trillebårdekk) Den var lav hvor? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Den var lav hvor? uten at jeg har giddet å regne på det, tror jeg de dekkene der er ganske mye mindre enn org. rulleomkrets. min er en hel del lavere enn det der. her er et gammlt bilde av min med 45mm lesjöfors, gule koni og riktig rulleomkrets (det dere kaller traktordekk, monsterrtuckhjul, o.l.). det var med nymonterte fjærer. her står den også i bakke (forhjulene på toppen av bakken) kall meg gal, kall meg sinnsyk, men jeg vil ikke ha den særlig lavere.. kanskje 1cm kunne vært fett, men å senke 100mm mener jeg er alt for mye. jeg bor tross alt ikke på autobahn.. henger ofte fast i asfalen allerde, på de kreftsvulstene også kjent som fartshumper. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Ja det å fylle opp i hjulbuen med ballongdekk er å gå feil vei. Riktig rulleomkrests ja,på en 79/80 mod jeg hadde var 205/40 "riktig rulleomkrets" ifølge biltilsynet. Kan ikke skjønne noen har hatt værre vei å kjøre på enn jeg,men å kjøre lav bil har aldrig vært noe problem. Har en ikke tid til å kjøre forsiktig med bilen på dårlige veier er en ikke særlig gla i bilen sin uansett.lav eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvojinta Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 På fjærene mine forsvant det fort noen runder når vi først hadde vinkelsliper`n igang gitt.... En 240 blir jo ikke lav me 40mm senke sett, så bortkasta penger mener jeg vis man ikke har råd til å koste på seg mer deler under der i tillegg.... Siter Volvo 940 turbo Volvo 240 bruksbil. *Pooh Racing* http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 så bortkasta penger mener jeg vis man ikke har råd til å koste på seg mer deler under der i tillegg.... hva mere deler enn senkesett anbefaler du for og få bila lavere da? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Seriøst? kutte fjærene 10,5 cm? Håper ikke du letter med bilen din for da lander du med et brak. Og da bryter du uansett § 12-1. Aksler, fjærer, belter og støtdempere på bil 1. Bils aksler, fjærer og hjul med dekk må ha tilstrekkelig styrke i forhold til største aksellast eller boggilast. men men. Det er din bil/makrell i tomatboks. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Dabutcher: Hvis du henger på asfalten med den høyden, er det noe galt. bilen min er senket en GOD del mere enn din, og jeg kan kjøre normalt over de fleste fartsdumper og lignende. Kan jo hende de har høyere fartsdomper i bergen, enn i verdal og da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Kan jo hende de har høyere fartsdomper i bergen, enn i verdal og da :D og resten av landet også... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg