Gå til innhold

Priser på bilstereo

Ranger emnet

Glidlås

Anbefalte innlegg

Jeg må nesten le når jeg sitter her å leser på forumet.

Det mange av forhandlere som faktisk annbefaler kunden om å spørre etter tilbud!? Ehhh.... Ja vel? Hva er vitsen med å sette prisene så høyt hvis man allikevel får tilbud? Hvorfor ikke bare dumpe prisene så det ikke blir noe "¨Få ett tilbud av deg à! På den den den den den å den"

F.eks Zetec sier i en tråd her: hvem betaler vel veil priser? Mener å huske at du har en nett butikk?

Oki... Du vil ikke tjene penger! (Fint for meg)

F.eks Eartquake: du får sikkert et hyggelig tilbud på de eller en av de andre 6x9" vi har av Engen

Oki? Du gir prosenter for en annen forhandler? (Blir gøy å kjøpe plasmatv senere)

Jeg tar ett siste her av Eartquake: Du kan jo se litt på SubZero, kan nok hende du kan få en meget hyggelig pris på en sånn hos en av forhandlerne her

Fint da! Importøren ber faktisk om at forhandlere gir tilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hjelper ikke å selge til veil. priser om du selger 1-5 forsterkere til 6000kr stk. i året... tjener ikke så mye penger da... men om du gir potensielle kunder ett inntrykk av å være en real person som gir oss gode priser og selger da kanskje 15stk. til 6000kr veil. for tja... si 4990 så tjener han penger samtidig som han får ett "godt" rykte på seg for å være omgjengelig :)

Akkurat som med de firmaene som selger biler... om de selger dobbelt så mange 30 000kroners biler enn 100 000kroners biler så tjener de penger :) Mange har normalt noen "billigbiler" stående i tillegg til de dyre nettopp for å holde businessen igang.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å selge til veil. priser om du selger 1-5 forsterkere til 6000kr stk. i året... tjener ikke så mye penger da... men om du gir potensielle kunder ett inntrykk av å være en real person som gir oss gode priser og selger da kanskje 15stk. til 6000kr veil. for tja... si 4990 så tjener han penger samtidig som han får ett "godt" rykte på seg for å være omgjengelig :)

Akkurat som med de firmaene som selger biler... om de selger dobbelt så mange 30 000kroners biler enn 100 000kroners biler så tjener de penger :) Mange har normalt noen "billigbiler" stående i tillegg til de dyre nettopp for å holde businessen igang.

Det er jo det jeg skal fram til da! Hvorfor sette opp en pris hvor kunden MÅ plage en selger om tilbud?

Tror neppe han selger mer hvis kunden får tilbud på en mono som vel koster 6000kr å tilbudet blir f.eks 4800. ENN om han satte den DIREKTE ned til 4800 "på tilbud"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg skal fram til da! Hvorfor sette opp en pris hvor kunden MÅ plage en selger om tilbud?

Tror neppe han selger mer hvis kunden får tilbud på en mono som vel koster 6000kr å tilbudet blir f.eks 4800. ENN om han satte den DIREKTE ned til 4800 "på tilbud"

Det kreves ofte at forhandler MÅ ha tilnærma veil priser "offentlig" sett.

Vet om en forhandler som mista retten til å selge RF f.eks pga at han dumpa prisene til nærmest innpris på alt han hadde...

:)

Uansett er det ALDRI dumt å opprette kontakt med forhandler FØR man handler noe som helst... slik sett får man muligheten til å lære seg litt om personen en skal legge igjen mange hundre kroner hos samt at hvis man "kjenner" forhandler litt fra før av så er det litt lettere å få hjelp hvis noe ikke funker slik det skal eller om du har trøbbel med noe... det som suger med nettbutikker idag er den personlige faktoren... jeg mener den er verdt å ta vare på så snakk med selger enten via mail eller telefon litt før du ender opp med en pakke på posten :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg spørre etter tilbud hos Meny neste gang jeg handler

Eller hos Rema? dum sammenligning.

Men i den rettningen... steder der de selger varme pølser f.eks har ikke lov til å selge "gamle" (pølser som har liggi en stund på grillen) pølser til kundene... de kan gies bort men ikke selges... :)

Er endel regler der ute skjønner du :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk Må folk ha (med mindre de ikke tåler melk) så det blir jo som bensin omtrent... uansett hvor dyrt det er så kjøper folk det fordi de "trenger" varen.

Bilstereo og slik er litt diffrent pga at det er for det første en enorm jungel av merker til forskjellige priser og av forskjellig kvalitet og så er det ikke akkurat en business man kan leve av med mindre man driver kjede. så her er folk ofte avhengig av å selge. Den dagen folk MÅ ha bilstereo så kan vi sammenligne matvarer og bilstereo :P

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hos Rema? dum sammenligning.

Men i den rettningen... steder der de selger varme pølser f.eks har ikke lov til å selge "gamle" (pølser som har liggi en stund på grillen) pølser til kundene... de kan gies bort men ikke selges... :)

Er endel regler der ute skjønner du :)

Pølse å bolle fanatiker?

Det jeg mente er att du får samme melken hos begge butikkene men den er billigere hos Rema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hvorfor er prisene satt så veldig overpriset hos forhandlere sånn at kunden MÅ be om tilbud for at regnestykket skal bli rimlig?

Det bør være fabriken som bestemmer prisene.

Husker ikke hvor jeg så enn SoundMagus skyti opp til en pris av 16000 tusen?

Samme som Articom selger for 2900?

Blir for teit av importør f.eks ber kunden få ett tilbud hos en forhandler han skal til.

Det som mange påpeker at "Hvis jeg bestiller fra utlandet blir det billigere bla blabla"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hvorfor er prisene satt så veldig overpriset hos forhandlere sånn at kunden MÅ be om tilbud for at regnestykket skal bli rimlig?

Det bør være fabriken som bestemmer prisene.

Det er jo det jeg sier... fabrikken sier at du SKAL ha tilnærma veil priser på nettbutikken.

Husker ikke hvor jeg så enn SoundMagus skyti opp til en pris av 16000 tusen?

Samme som Articom selger for 2900?

Akkurat det der skulle vært kriminellt ... er enkelte der ute som opererer med 2 nettbutikker... en med perverse priser og en med "normale" priser.. sånn at folk som leter ser først noen til 10 000kr på en nettbutikk og så 3000 på en annen og OI!!! Det er billig... da handler vi.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider