Gå til innhold

Priser på bilstereo

Ranger emnet

Glidlås

Anbefalte innlegg

Det som mange påpeker at "Hvis jeg bestiller fra utlandet blir det billigere bla blabla"

Kjøp brukt via ebay og du kan få det litt billigere...

Det mange glemmer er 2 faktorer.

1: garanti.

2: ekstra utgifter (les: toll, avgift på avgift osv)

Så er ikke alltid det lønner seg. Jeg fikk hakeslepp da jeg browsa på US nettbutikker f.eks og fant diverse saker til 190$ der borte f.eks og som i norge lå på opp tuil 3000kr mere... men etter litt prøving å feiling så viser det seg at det er sjeldent man sparer såpass mye at det er verdt å offre kundebehandling og garanti for.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kjøp brukt via ebay og du kan få det litt billigere...

Det mange glemmer er 2 faktorer.

1: garanti.

2: ekstra utgifter (les: toll, avgift på avgift osv)

Så er ikke alltid det lønner seg. Jeg fikk hakeslepp da jeg browsa på US nettbutikker f.eks og fant diverse saker til 190$ der borte f.eks og som i norge lå på opp tuil 3000kr mere... men etter litt prøving å feiling så viser det seg at det er sjeldent man sparer såpass mye at det er verdt å offre kundebehandling og garanti for.

Ser ikke problemet jeg...

Garantien er world wide som regel.

Det er fortsatt billigere med f.ks elementer fra statene!

Det som rar jævelig på prisen er vekta på elementene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet jeg...

Garantien er world wide som regel.

Isåfall skjønner jeg ikke hvorfor alle klager på det at det tar laaaang tid og er som oftest vanskelig å få gjort noe på garantien hvis noe skjer med produktet men...

Uansett... Ikke er jeg forhandler og ikke har jeg handla så mye over dammen til at jeg kan si at det lønner seg.. men har huket MANGE erfaringer og de er ikke alltid så bra.

Jeg vil aller helst ha topp anlegg til knøtte priser men det fins ikke :P

Håper egentlig at en forhandler kan si noe her :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg om prising, Glidlås. Dessverre så får folk de butikkene og den prissettingen de vil ha. Når folk MÅ kjøpe alt med avslag, på "salg" eller til "kompispris" for å føle de har gjort et godt kjøp, kommer vi nok ikke unna høye veil.priser med tilhørende "Alle får rabatt" på en stund heller. Bare se på salgsforumet her inne, masser av folk som prøver å selge ting dyrere enn det de selv har kjøpt det for i en butikk eller på QXl med masse av "rabatt"!! :shake

HiFi-klubben har noen gode postulater som vi anser som en selvfølge å slutte oss til, og som vi håper flere vil følge etterhvert. Det handler rett og slett om redelighet overfor kundene.

Med nettopriser blir alt mer oversiktlig, folk får lettere oversikt, mindre "skrot" kommer på markedet (mye av den billigproduktene som flommer over oss nå, ville ikke hatt en sjanse med lavere fastpriser i norske (nett)butikker!), og folk ville ikke føle seg snytt om det etterhvert går opp et lys for dem. Til gjengjeld må folk venne seg av med å måtte kjøpe alt på tilbud eller til kompispris, og innse at et godt kjøp er ALLTID et godt kjøp, uansett om det er på tilbud eller ikke!!

Til bransjefolk kan også tillegges;

* Bedre rykte til bilstereobransjen medfører at folk synes det er helt greit å legge igjen (mer) penger hos oss når de vet at ingen andre får det noe billigere samme sted.

* Langt mindre handelslekkasje til utlandet ved at de synlige prisene harmoneres bedre med resten av verden.

Her er HiFi-klubbens ord, mildt editert og satt opp av undertegnede til postulater, forøvrig uten "tillatelse" :):

Varene koster det de koster, ferdig med dét!
Har vi Før/Etter-priser på en vare, kan du være sikker på varen har vært solgt hos oss til Før-prisen!
Vi kjøper ikke inn varer for å selge dem på tilbud!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint svar

Men jeg forstår ikke at enkelte butikker kan svindle.

Vet om ett tilfelle hvor to personer (første gang kjøpere) gikk inn i en butikk å kjøpte samme elementer å antall.

Den ene fikk nesten 1500 kr billigere enn den andre.

Synes det er jævelig synd med tanke på at butikken rett å slett "!eker" med prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du skal passe deg litt med hva du sier...

Regelrett virker det som du kaller både meg og Earthquake svindlere her....

Prisene jeg har på min nettbutikk (som forøvrig skal legges ned) er veil priser som min leverandør har gitt meg.. Disse må jeg forholde meg til, men i visse tilfeller så gir man rabatter, ved f.eks kjøp av flere produkter, dyre produkter osv.

Er som også Autod har sagt, Pioneer ODR har vel aldri blitt solgt til veil pris i Norge, MEN produktet har fortsatt en veil pris.

Jeg er forøvrig enig at det er kriminelt å opplyse om villedende veil priser. som ikke har noe der å gjøre.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du skal passe deg litt med hva du sier...

Regelrett virker det som du kaller både meg og Earthquake svindlere her....

.

Kaller ikke dere på noen måte svindler men jeg skjønner ikke hvorfor i all verden det er så høye veil priser når dere rett å slett oppfordrer sluttbruker om å spørre etter tilbuds priser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller ikke dere på noen måte svindler men jeg skjønner ikke hvorfor i all verden det er så høye veil priser når dere rett å slett oppfordrer sluttbruker om å spørre etter tilbuds priser

Forskjellen på veil pris og tilbudspris er desverre ikke rare forskjellen hos meg hvertfall..

En sub som har veil pris på 1990,- selger jeg for 1790,- så den store forskjellen ser jeg ikke helt..

Men folk med litt mer en middels interesse for bilstereo ber om tilbud ganske så automatisk, fordi man kanskje vil vite hva man kan få til hvilken pris.

Og ett tilbud betyr ikke nødvendigvis enn bedre pris veil pris, betyr bare at vedkommende kan komme med ett tilbud om å handle hos den og den forhandleren.

Slik som Earthquake her har gjort, be en av våre forhandlere komme med ett tilbud, det betyr ikke nødvendigvis at en av hans forhandlere skal komme med en bedre pris enn veil. men at en av de skal komme med ett tilbud om å handle hos den forhandlerne, og kanskje få noen ekstra fordeler.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til en viss grad forstå frustrasjonen. Det hersker i alt for stor grad bruk av "villedende" priser. Værstingen er vel Tryland Tekniske (Solid Audio, Xelent mm) som kjører veiledende priser som skulle tilsi High-End, på billigprodukter. Så selges produktene for halve prisen eller mindre. Kunder tror da dem har gjort røverkjøp på et produkt, noe dem på ingen måte har.

Jeg må selvsagt legge til at dette overhodet ikke nødvendigvis er en kritikk rettet opp mot det som forhandler, eller har forhandlet produkter fra Tryland Tekniske. Dem må desverre forholde seg til rettningslinjer gitt av importør.

Når vi prissetter produkter gjøres dette etter en totalvurdering av produktets ytelse kontra annet på markedet, samt priser i resten av Europa. Veiledende priser skal representere en reell verdi som produktet skal kunne selges for. Det skal ikke være behov for å gi tilbud på disse produktene. Selvsagt bør en kunde kunne få et visst tilbud ved større kjøp, men en veiledende pris, bør være riktig pris i mine øyne. Samtidig må det være rom for at forhandlere kan kjøre lokale kampanjer, eller at det kjøres landsdekkende kampanjer fra tid til annen. Men da sattser man på helt andre økonomiske prinsipper hvor salg av større kvanta kompenserer for lavere margin, i ett eller flere ledd.

Et "problem" her er jo også det faktum at mange kunder forventer et prisavslag. Om du da sier at prisen som står er prisen du må betale, kan du få et surt blikk, og en kommentar om at de har fått et bedre tilbud et annet sted. Svært mange "kjøper tilbud" istedet for produkter, noe som er synd. Fordi det er svært stor variasjon på produkters kvalitet. Derfor er ikke alle produkter til en gitt pris nødvendigvis likeverdige konkurrenter.

Til kunder vil jeg derfor si: Lytt før kjøp, og aksepter at noen produkter selges med mindre marginer enn andre og derfor bør vurderes ut i fra ytelse, og ikke nødvendigvis ut i fra avslaget man har fått på andre tilsvarende prisede produkter.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahh, det tok ikke lang tid før en ny tråd ble gjort om til en Handle i USA vs Ikke handle i USA. :D Men morsomt dette, men det er synd dette med at du må be om kompis pris for å få rette prisen, og at du regelrett må stå å prute på f.eks Bilradiospesialisten. Nå sier jeg ikke at alle forhandlere her er svindlere, men det forekommer, det kan dere ikke se vekk fra.

Selv bestillte jeg fra USA igår, totalpris med frakt og hele pakka kom på $400 (ca. 2600kr) for en Hifonics Brutus BXi 1606D og en 1,5 farad phoenix gold kondensator. Dette ser jeg på som et røverkjøp i forhold til hva noe slikt hadde kosstet her hjemme. Det eneste jeg ville vert forsiktig med å kjøpe er en haug med basselementer, for frakten kan fort bli dyr da. Når det kommer til dette med garanti så har jeg fremdeles til gode, igjenom 6 år med netthandel, å få en vare som ikke virker eller som har blitt ødelaggt uten at det var min feil. Så den sjansen tar jeg!

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahh, det tok ikke lang tid før en ny tråd ble gjort om til en Handle i USA vs Ikke handle i USA. :D Men morsomt dette, men det er synd dette med at du må be om kompis pris for å få rette prisen, og at du regelrett må stå å prute på f.eks Bilradiospesialisten. Nå sier jeg ikke at alle forhandlere her er svindlere, men det forekommer, det kan dere ikke se vekk fra.

Selv bestillte jeg fra USA igår, totalpris med frakt og hele pakka kom på $400 (ca. 2600kr) for en Hifonics Brutus BXi 1606D og en 1,5 farad phoenix gold kondensator. Dette ser jeg på som et røverkjøp i forhold til hva noe slikt hadde kosstet her hjemme. Det eneste jeg ville vert forsiktig med å kjøpe er en haug med basselementer, for frakten kan fort bli dyr da. Når det kommer til dette med garanti så har jeg fremdeles til gode, igjenom 6 år med netthandel, å få en vare som ikke virker eller som har blitt ødelaggt uten at det var min feil. Så den sjansen tar jeg!

Jeg er lat (sier det med en gang) og har prøvd å få flere "venner" av meg til å handle for meg ifra US (jeg setter over penger til dem og dem kjøper ETTER at penga er inne) men dem tørr ikke pga at dem VET at dem ikke kan garantere at en vare som koster f.eks 2600kr ikke blir over 3000kr..

Slik usikkerhet gjør at jeg egentlig ikke vil handle selv derifra.

Prisene er latterlig lave der jeg vet men hvorfor tørr ingen å handle for meg med mine penger ?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider