Gå til innhold

Priser på bilstereo

Ranger emnet

Glidlås

Anbefalte innlegg

Selv bestillte jeg fra USA igår, totalpris med frakt og hele pakka kom på $400 (ca. 2600kr) for en Hifonics Brutus BXi 1606D og en 1,5 farad phoenix gold kondensator. Dette ser jeg på som et røverkjøp i forhold til hva noe slikt hadde kosstet her hjemme.
Ikke glem at du skal betale 650,- i moms samt minst en hundrelapp eller så til speditøren også... så den kommer nok på nærmere 3400,- før du har den i hus. ;)

Man må ikke glemme å legge til momsen når man sammenligner priser med utlandet, norske importører/forhandlere må nemlig betale samme moms og har den inkludert i prisen, dét slipper naturlig nok utenlandske sjapper å tenke på.

Forøvrig litt vanskelig å sammenligne priser når det du har kjøpt vel ikke fåes over disk i Norge idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Her er feks ett pristilbud jeg fikk fra impotøren av Xelent, som jeg kunne gi til Club Honda folk:

12" Xelent MiddleClass

Veil pris: 3990,- per stk

Din pris: 990,- per stk

Info: Dette er gode elementer som er godt likt.

De spiller bra, samtidig som at de har et pent utseende (Aluminium)

Dette er hva jeg kaller ett grovt overtramp når det gjelder markedsføring og annet lureri, hehe...

Som Mr.SQ også sa, Tryland Tekniske har kommet med denne flere plasser, enten fra importøren direkte eller en av "forhandlerene/selgerene"

Her tror da folk at man har fått kjøpt noe skikkelig good shit, når det egentlig bare er skikkelig shit.. (Kanskje helt greit til 990,- men ikke til 3990,-)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi prissetter produkter gjøres dette etter en totalvurdering av produktets ytelse kontra annet på markedet, samt priser i resten av Europa.

Si at jeg missforstår deg!!! Vær så snill!

Du mener ikke at du SELV sitter å lytter på f.eks Eton bånd-diskant, klør deg litt i skjegget du ikke har, vurderer en pris å sammen ligner den med annet element som skal ha samme spesifikk!?:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier som vi gjør fordi vi er importør. Vi kan ikke gå ut å gi deg supertilbud på våre produkter, det undergraver våre forhandlere. Derimot har vi avtale med endel forhandlere som frekventerer dette forumet at vi kan gi tilbud på deres vegne. Det kan da vel ikke være så vanskelig å forstå?

Frekk? For å forstå så må du opplyse ett samarbeid. Du sitter jo rett å slett å forvirrer mange nye brukere. Vi kan ikke sitte å lukte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lat (sier det med en gang) og har prøvd å få flere "venner" av meg til å handle for meg ifra US (jeg setter over penger til dem og dem kjøper ETTER at penga er inne) men dem tørr ikke pga at dem VET at dem ikke kan garantere at en vare som koster f.eks 2600kr ikke blir over 3000kr..

Slik usikkerhet gjør at jeg egentlig ikke vil handle selv derifra.

Prisene er latterlig lave der jeg vet men hvorfor tørr ingen å handle for meg med mine penger ?

Mumle. Var det ikke sinnsykt små marginer du brukte i eksemplet ditt? F.eks skulle JEG ha bestillt noe så hadde jeg hørt med flere rundt meg i samme miljøet å spurt om de også skulle hatt noe.

Hvorfor folk ikke vil brenne dine penger vet vel ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at du skal betale 650,- i moms samt minst en hundrelapp eller så til speditøren også... så den kommer nok på nærmere 3400,- før du har den i hus. ;)

Man må ikke glemme å legge til momsen når man sammenligner priser med utlandet, norske importører/forhandlere må nemlig betale samme moms og har den inkludert i prisen, dét slipper naturlig nok utenlandske sjapper å tenke på.

Forøvrig litt vanskelig å sammenligne priser når det du har kjøpt vel ikke fåes over disk i Norge idag?

Var vel en generel sammenligning med andre merker.

Jeg vet ikke om noen monoblokker på 1600 w rms også kondensator du får kjøpt i norge til 3400 som du sier. (Ikke som det er noe spes kvalitet på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg kaller ett grovt overtramp når det gjelder markedsføring og annet lureri, hehe...

Som Mr.SQ også sa, Tryland Tekniske har kommet med denne flere plasser, enten fra importøren direkte eller en av "forhandlerene/selgerene"

Her tror da folk at man har fått kjøpt noe skikkelig good shit, når det egentlig bare er skikkelig shit.. (Kanskje helt greit til 990,- men ikke til 3990,-)

Tryland Tekniske burde vært jaget bort fra norsk mark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde stått mellom å handle inn av et merke av ukurant karakter fordi en har fått "kjempetilbud" på det kontra å handle inn velrenommerte saker til full pris eller kanskje ikke så redusert pris hadde jeg ikke vært i tvil. Det er fort gjort å spare seg til fant på "lure" kjøp.

Kvalitet betaler seg alltid.

Det er nå min mening :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde stått mellom å handle inn av et merke av ukurant karakter fordi en har fått "kjempetilbud" på det kontra å handle inn velrenommerte saker til full pris eller kanskje ikke så redusert pris hadde jeg ikke vært i tvil. Det er fort gjort å spare seg til fant på "lure" kjøp.

Kvalitet betaler seg alltid.

Det er nå min mening :)

Nå var ikke tråden om Made in the USA eller Made in India

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det jo selv:

Skyt alle avgiftskåte politikere!

Innfør Think som regjeringstransport først, deretter kan vi begynne å snakke miljø.

Forbanna hyklere!

Er vel også en av grunnene til at tinge er dyrt i Norge?

En av verdens rikeste land men har faen ikke ordentlige veier engang.

Vi er den siste Sovijet staten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så... den dagen vi innfør kommunisme som politikk og levesett, er det nok mye som blir billigere... ;)

Som man kan ane under overflaten i tråden her, bilstereo er EGENTLIG ikke så dyrt i Norge, om man bare så på den mulige sluttprisen om man maser til seg en rabatt, istedenfor å se på de veilledende prisene alene.

Samtidig vil jeg minne om at også amerikanske nettbutikker oppgir veilledende priser fra importør/fabrikk, og snakker om Super Savings ved den minste forskjell mellom veilledende- og tilbudspris. Det er jo slik Folket vil ha det, så da får de dét. Tilbud selger, og da gir butikkene tilbud.

Jeg har sagt det før på forumet, hadde vi doblet prisene på varene våre og deretter solgt de med slagordet: "50% rabatt på alle produkter" (altså samme pris som idag, :thumb) ville vi solgt enda mer. Jeg har bare ikke lyst til å tjene penger på den måten, men den slags kvaler har tydeligvis ikke så mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så... den dagen vi innfør kommunisme som politikk og levesett, er det nok mye som blir billigere... ;)

Som man kan ane under overflaten i tråden her, bilstereo er EGENTLIG ikke så dyrt i Norge, om man bare så på den mulige sluttprisen om man maser til seg en rabatt, istedenfor å se på de veilledende prisene alene.

Samtidig vil jeg minne om at også amerikanske nettbutikker oppgir veilledende priser fra importør/fabrikk, og snakker om Super Savings ved den minste forskjell mellom veilledende- og tilbudspris. Det er jo slik Folket vil ha det, så da får de dét. Tilbud selger, og da gir butikkene tilbud.

Jeg har sagt det før på forumet, hadde vi doblet prisene på varene våre og deretter solgt de med slagordet: "50% rabatt på alle produkter" (altså samme pris som idag, :thumb) ville vi solgt enda mer. Jeg har bare ikke lyst til å tjene penger på den måten, men den slags kvaler har tydeligvis ikke så mange andre.

Kremt: Mener du å bruke veil pris, dobble den også 50% rabatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonics er kanskje ikke så kjent her i strøket med veldig kjennt i USA, fikk anbefaling fra BoomBoxx her på forumet om dette merket, Pimp My Ride har forøvrig brukt dette merket (ikke at det har noen betydning for meg).

Om jeg skulle måtte betale 650kr i moms, gjør det meg ingenting, for du får rett og slett ikke en så kraftig kvalitetsmonoblokk og kondis til den prisen her i norge. Forøvrig så tar selger og skriver mindre beløp på innholdslista, så jeg slipper nok unda med mindre moms. :)

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt: Mener du å bruke veil pris, dobble den også 50% rabatt?
Ehh... nei? Det var bare et tenkt eksempel på hvordan folk lar seg trollbinde av fete rabatter, uten tanke på hva de egentlig betaler og hva de får for pengene.

Hvem selger flest:

Butikk A: RamaLama Dingdong 2x100watt: 1995,-

Butikk B: RamaLama Dingdong 2x100watt: SUPERDAGER!!! <HALV PRIS!!!!> Før 3990,- LOGG INN ELLER MØT OPP OG FÅ 50% RABATT!!!! <HALV PRIS!!!!> VARSKO!!! KJØP NÅ FØR LAGERET ER TOMT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider