Gå til innhold

Priser på bilstereo

Ranger emnet

Glidlås

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ett lite bra eksempel som skjedde meg for 2 timer siden.

Jeg var på bilradiospesialisten og skulle ha en overgang til radiokontakten slik den skulle passe i spilleren. Selgeren fant varen og sa han skulle bare gå og sjekke hva jeg kunne få den for. Han kom tilbake og sa: "Ja den kosster igrunn 300kr, men DU skal få den for 150kr", GLEM DET sa jeg og gikk i stedet på bilextra og kjøpte det samme for 60kr...

Hva faen skjer??

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle måtte betale 650kr i moms, gjør det meg ingenting, for du får rett og slett ikke en så kraftig kvalitetsmonoblokk og kondis til den prisen her i norge. Forøvrig så tar selger og skriver mindre beløp på innholdslista, så jeg slipper nok unda med mindre moms.
Dermed gjør du deg til en svindler som snyter Staten, altså meg og alle andre, for lovbestemte inntekter. Du burde bare gå i skammekroken og ti still. Alle som driver butikk i Norge kan ikke svindle på den måten med momsen, vi må følge loven.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermed gjør du deg til en svindler som snyter Staten, altså meg og alle andre, for lovbestemte inntekter. Du burde bare gå i skammekroken og ti still. Alle som driver butikk i Norge kan ikke svindle på den måten med momsen, vi må følge loven.

Javel så du kjører aldri for fort og reiser altid tilbake i butikken og leverer tilbake pengene i tilfelle du har fått for mye vekslepenger? Viss folk ser en mulighet til å snyte denne jævla avgiftskåte staten så VERSÅGOD for min del! De får nå inn nok avgifter på andre ting...

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel så du kjører aldri for fort
Nei. Men aldri over evne eller til fare for andre folk, om det måtte være interessant. Forøvrig en irrelevant sammenligning du kommer med her.
og reiser altid tilbake i butikken og leverer tilbake pengene i tilfelle du har fått for mye vekslepenger?
Alltid. Er det på den måten du gjerne skaffer deg penger, er du fattig på mye mer enn bare penger.
Viss folk ser en mulighet til å snyte denne jævla avgiftskåte staten så VERSÅGOD for min del! De får nå inn nok avgifter på andre ting...
Gjør hva du vil for min del, men slutt å skryte av dine egne "røverkjøp" og klaging på norske priser, når dine "røverkjøp" baserer seg på kriminalitet! Når du svindler Staten, svindler du egentlig deg selv og alle oss andre, men det er det visst få som begriper, deriblant deg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten le når jeg sitter her å leser på forumet.

Det mange av forhandlere som faktisk annbefaler kunden om å spørre etter tilbud!? Ehhh.... Ja vel? Hva er vitsen med å sette prisene så høyt hvis man allikevel får tilbud? Hvorfor ikke bare dumpe prisene så det ikke blir noe "¨Få ett tilbud av deg à! På den den den den den å den"

F.eks Zetec sier i en tråd her: hvem betaler vel veil priser? Mener å huske at du har en nett butikk?

Oki... Du vil ikke tjene penger! (Fint for meg)

F.eks Eartquake: du får sikkert et hyggelig tilbud på de eller en av de andre 6x9" vi har av Engen

Oki? Du gir prosenter for en annen forhandler? (Blir gøy å kjøpe plasmatv senere)

Jeg tar ett siste her av Eartquake: Du kan jo se litt på SubZero, kan nok hende du kan få en meget hyggelig pris på en sånn hos en av forhandlerne her

Fint da! Importøren ber faktisk om at forhandlere gir tilbud!

Har du blitt lurt eller noe sånt,siden du er så negativ.

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig en irrelevant sammenligning du kommer med her.
Slutt å kveruler, du forstod poenget...
Er det på den måten du gjerne skaffer deg penger, er du fattig på mye mer enn bare penger.
Er jeg dum i huet for jeg finner måter å spare penger?
Gjør hva du vil for min del, men slutt å skryte av dine egne "røverkjøp" og klaging på norske priser, når dine "røverkjøp" baserer seg på kriminalitet!
Du stempler meg jo som om jeg solgte narkotika! Jeg kunne gladelig betalt full moms på dette, men nå har det seg sånn at det her sånn han gjør det, så da kan ikke jeg nekte han det...Hvorfor skal jeg slutte å "skryte" av mine røverkjøp når vi diskuterer kjøp av utstyr fra usa? Jeg kommer bare med mine egne erfaringer... Tror heller du skal slutte å henge deg opp i bagateller...
Når du svindler Staten, svindler du egentlig deg selv og alle oss andre, men det er det visst få som begriper, deriblant deg.
Du, det er ikke en ny Ferrari jeg snyter litt på momsen her, jeg tror verken du,jeg eller noen andre vil lide pga dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Forøvrig en irrelevant sammenligning du kommer med her.

Slutt å kveruler, du forstod poenget...

Jeg forsto ihvertfall at du ikke har tatt mitt poeng.
Er det på den måten du gjerne skaffer deg penger, er du fattig på mye mer enn bare penger.

Ja.
Gjør hva du vil for min del, men slutt å skryte av dine egne "røverkjøp" og klaging på norske priser, når dine "røverkjøp" baserer seg på kriminalitet!

Du stempler meg jo som om jeg solgte narkotika! Jeg kunne gladelig betalt full moms på dette, men nå har det seg sånn at det her sånn han gjør det, så da kan ikke jeg nekte han det...Hvorfor skal jeg slutte å "skryte" av mine røverkjøp når vi diskuterer kjøp av utstyr fra usa? Jeg kommer bare med mine egne erfaringer... Tror heller du skal slutte å henge deg opp i bagateller...

Ehh... jeg sa det vel mest for din egen del, å åpenlyst fortelle om sin egen momssvindel er vel ikke det beste sjekketrikset, for å si det slik. Og selvfølgelig kan du be han om å skrive en riktig faktura, han forfalsker jo fakturaen bare for å tiltrekke seg kunder som deg, han tjener det samme uansett.

Uansett etterspør Tollvesenet mer og mer en bankkvittering for hva du har betalt for varene, så noen og enhver fremover kan nok oppleve at det planlagte "røverkjøpet" faktisk ikke ble så billig tilslutt likevel, i forhold til norske priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPARER penger?

Du, det er ikke en ny Ferrari jeg snyter litt på momsen her, jeg tror verken du,jeg eller noen andre vil lide pga dette...

Stjel 1 krone fra hver innbygger i Norge. Da sitter du igjen med nok til en ny Ferrari. Mange små blir en stor å ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du svindler Staten, svindler du egentlig deg selv og alle oss andre, men det er det visst få som begriper, deriblant deg.

Hva er det du regner som "litt" her, forresten? Hvor setter du grensen for hva som er akseptabel momsunndragelse eller ikke?

Grensene for momsfritak er satt til 200,- for vanlig import, 3000,- hvis du henter den i utlandet selv, eller 6000,- om du er i utlandet lenger enn et døgn.

Og jo, andre "lider" for dette: Alle bilstereobutikker i Norge mister en potensiell inntekt hver gang du og andre handler bilstereo i utlandet.

Rent prismessig kan vi da naturlig nok ikke konkurrere mot din sluttpris, når den ikke kan sammenlignes på likt grunnlag.

At varene du har kjøpt i USA neppe er CE-sertifiserte og dermed egentlig ikke kan selges over disk i Europa er en annen ting, men det er ditt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns denne diskusjonen begynner å bli meget meningsløs altså.

1.Veil pris settes av importøren.

2.Forhandlerene må følge denne prisen

3.eventuelle rabatter går da av forhandlerenes egen avanse med mindre importøren gir beskjed om annet(demobygg osv)

for dere som føler at det blir så fordømt mye billigere å handle utenlands...GJØR DET DA;) men husk dere bidrar å INGEN måte til å få prisene nede her til Lands(samtidig som dere gjerne snyter litt på momsen)

mine fem sure sild

Odd-Helge :)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blitt lurt eller noe sånt,siden du er så negativ.

Jeg har ikke på noen måte blitt lurt.

Jeg er negativ fordi den veil ledende prisen som er satt gjør ting så inni helvete uinter å kjøpe stereo i Norge eller Sverige.

Boombox f.eks sparte bra mye penger på kjøpet av sine cd spillere!?

Synes virkelig dere at dette ikke på noen måter er inter?

Sef vil ALLE spare penger! Det er penger vi lever av. Det finnes ikke noe viktigere enn penger! Hvis du synes familien er viktigere så hvorfor i all verden gidder dere å dra på jobb? Sitt hjemme å se på tv å hygg dere.

Boombox sparte... 2000 kr? på kjøpet fra USA på cd spiller, noe som han sitter igjen med til å kjøpe seg f.eks batteri.

Hvis du som kjøper skal kjøpe deg komplett stereo: Cd spiller, batteri, 2 woofere, 1 mono, 1 4 kanaler,1 comp sett, kabler, sikringer, kasse, kondensator og dynamo (sikkert noe jeg har glemt) tenk deg hvor mye penger du kan spare vi USA!?

Kjøper du deg f.eks en Jvc spiller i Canada så er det like mye garanti på den her som der. Hvorfor? Fordi merket er også solgt her!

JEJ som i ett tillfelle hadde en garanti sak på Zapco, ja vel!? Så vidt jeg er kjent er det ingen importører i Norge? JA vel, så måtte han sende den tilbake til USA!

Hvis du kan dokumentere at ditt komponent er kjøpt i utlandet med kvittering og serienr så kan ikke en reperatør nekte å ta i mot jobben, så lenge han er sertifisert reperatør av merket.

Han sender bare regingen til hovedkontoret i Korea, eller hvor det nå enn måtte være.

Var noe mer jeg skulle skrive men jeg fikk jernteppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns denne diskusjonen begynner å bli meget meningsløs altså.

1.Veil pris settes av importøren.

2.Forhandlerene må følge denne prisen

3.eventuelle rabatter går da av forhandlerenes egen avanse med mindre importøren gir beskjed om annet(demobygg osv)

for dere som føler at det blir så fordømt mye billigere å handle utenlands...GJØR DET DA;) men husk dere bidrar å INGEN måte til å få prisene nede her til Lands(samtidig som dere gjerne snyter litt på momsen)

mine fem sure sild

Odd-Helge :)

Gidder ikke bidra så lenge det blir dyrere vøtt! Sier seg selv!

På verdensbasis så har bilstereo mange flere deltagere enn langrenn, men det blir allikevel dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider