Gå til innhold

Varm Motor:(

Ranger emnet

Gjest kentiver

Anbefalte innlegg

Gjest kentiver

Har en 87Mod Golf 2 1.8GL. Plages med at motoren blir litt vel varm, spesielt når jeg står i ro. Viften går rundt, og jeg har rikelig med kjøleveske, byttet den men ble ikke noe likere. Hadde en oljelekasje fra toppdeksellokket, men har fikset det og, noen som har noen ideer om hvorfor den blir så varm?

Måleren går vel ca til 3\4 Av fult:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket att motoren blir varm, det er mange vann temp målere på golf som ikke er helt som de var når de var nye:) heh. Går jo ann å skru av lokket på ekspanjons tanken når bilen er varm. Men da må du vere forsiktig, for det er sikkert trykk der, å få vann på over hundre grader i trynet er ikke noe særlig! Kan være vannpumpe, toppakning, termostat som ikke åpner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kentiver

Tja, merker det på både varmeapparatet og kjenner en litt rar lukt av bilen, akkurat som om at det skulle vært tomt for vann, men det er jo ikke det..hehe

Er ikke så stort problem akkurat nå, er jo ganske kaldt ute, men er litt spent på hva som kan skje til sommeren når det blir varmt, så skulle jo funnet ut av det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, merker det på både varmeapparatet og kjenner en litt rar lukt av bilen, akkurat som om at det skulle vært tomt for vann, men det er jo ikke det..hehe

Er ikke så stort problem akkurat nå, er jo ganske kaldt ute, men er litt spent på hva som kan skje til sommeren når det blir varmt, så skulle jo funnet ut av det:(

Fikk du skifta temp.føleren da? Mener å huske fra tidligere innlegg at du skreiv den ikke fungerte..

Min er forøvrig helt lik, liker ikke stå stille..Trodde det kom av oljelekkasje/dårlig toppakning og dårlig vannpumpe, men der tok jeg feil..

86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok termostaten din.. har akkurat det samme på min nå.

Når jeg er ute å kjører detter temperaturen ned til 80*C og når den står stille fyker den opp imot 100*C.

Termostaten har enten hengt seg opp eller så lekker den kraftig. :hvaskjera

Skal bytte min å se om det hjelper! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej har ikke fått byttet den enda, men merket igår at viften begynte å gå rundt plutselig, så da må den vel virke? Termostaten altså..

Er lissom det som er problemet mitt og..kjølevifta begynner å gå når det blir skikkelig varmt..og det er jo akkurat det den skal..Men noe er det jo som forårsaker at motoren blir for varm i utgangspunktet :confused:

86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. nede til høyre på radiatoren sitter det en termostat, som fungerer som en temp giver for radiatorvifta.. når vannet når "for varm" temperatur starter vifta.. starter ved 92-98*C og stopper ved 88-93*C.

I bunn av vannpumpa sitter det en termostat som slipper gjennom vann ved en viss temperatur.., mener den åpner ved 82*C og er fullt åpen ved 105*C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider