Gå til innhold

2.0l GT motor fra pasat i golf?

Ranger emnet

Dovring

Anbefalte innlegg

hei.

En kamerat av meg har fått tilbud på å kjøpe en 2.0l gt motor fra pasat. Har ikke vert å kjikka på den enda, men skulle være en innsprøytningsmotor dette her vel..?

Noen som vet om der er masse ombygging for å få denne ned i en 2´er? Kanskje noen også har bilder av en slik motor? :p

mvh

Tore

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor gammel Golfen er. Har den CE2 ledningsnett er det plug and play, bortsett ev fra downpipe som må moddes litt i og med at 2E motoren er litt høyere.

Kan også brukte innsprøytning fra Golf II GTI

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor gammel Golfen er. Har den CE2 ledningsnett er det plug and play, bortsett ev fra downpipe som må moddes litt i og med at 2E motoren er litt høyere.

Kan også brukte innsprøytning fra Golf II GTI

Golfen er en 87mod med 1,8 gasser.. vet ikke helt med ledningsnett jeg da?

Oki.. hvor mye hester er det i en slik motor? og hvordan kan den trimmes i lett grad?

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må du bytte ledningsnett. Trur det er 115hk i den motoren, også er det litt mer dreimoment i den motoren i forhold til 1.8 gti f.eks

Oki, men ledningsnette følger med motoren, så da er det ikke sååå vanskeli å få bytta nett. 115hk i den ja, ikke så aller verst det? Hjelper jo med grenrør og effannlegg da. :) noe mer?

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst det følger med så ville jeg gjort det, litt artig å ha en motor ikke alle andre har i toerne sine da. Men blir mye omkobling ved dashbordet å lykter å slikt da, men det er jo ikke umulig:)

hvorfor blir det mye omkobling med lykter å slik? går vel ikke på samme nettet?

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En her i Ålesund monterte en slik, om det ikke var en 1.8 det a. Uansett, fra en Passat. Han monterte hele ledningsnettet og instrumentet fra Passaten. Det går nemlig inn med litt modifisering.

En 2 liter vil ha mer dreiemoment enn en 1.8, så dette er ikke noe dum motor å slenge inn. Jeg har selv en 1994 mod. passat motor i min, men 2.0 16V.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En her i Ålesund monterte en slik, om det ikke var en 1.8 det a. Uansett, fra en Passat. Han monterte hele ledningsnettet og instrumentet fra Passaten. Det går nemlig inn med litt modifisering.

En 2 liter vil ha mer dreiemoment enn en 1.8, så dette er ikke noe dum motor å slenge inn. Jeg har selv en 1994 mod. passat motor i min, men 2.0 16V.

Oki. Du kan ikke skaffe bilder av dette vel? ;)

Men det funker vel også å bruke nette som sitter der til lyset og slik? og bare bytte nette som følger motoren?

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider