Gå til innhold

BTR-valg

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slike ting kjøper jeg heller Wetterhus eller Forzaa

 

er de rimelige? Har ikke råd til VS-motor priser ass...hehe :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en så og si ubrukt progressiv btr 1,4:1 malpassi. passer rett på fuelrailen

 

1000,- så går den..

 

1,4:1... blir det ganske rik blanding eller..?? må komme gjennom EU til høsten og ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,4:1... blir det ganske rik blanding eller..?? må komme gjennom EU til høsten og ;)

 

Det er jo justerbart grunntrykk, og så lenge du ikke har turbotrykk så oppfører den seg som en orginal (så lenge du kjører med samme grunntrykk).

 

1,4:1 betyr at den øker bensintrykket med 1,4 ganger ladetrykket (40%)

 

1,4:1 er i det meste laget, det blir en svært feit blanding når ladetrykket kommer og du kan risikere at den begynner å fuske, jeg ville gått for 1,2:1.

Misab i sverige har som passer rett på fuelrailen både 1,2 og 1,4:1

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo justerbart grunntrykk, og så lenge du ikke har turbotrykk så oppfører den seg som en orginal (så lenge du kjører med samme grunntrykk).

 

1,4:1 betyr at den øker bensintrykket med 1,4 ganger ladetrykket (40%)

 

1,4:1 er i det meste laget, det blir en svært feit blanding når ladetrykket kommer og du kan risikere at den begynner å fuske, jeg ville gått for 1,2:1.

Misab i sverige har som passer rett på fuelrailen både 1,2 og 1,4:1

 

Mvh

 

Grunntrykk.... kan du utdype det litt mer? Kjører ikke Orginaltrykk liksom... :)

takk for opplysende svar! :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunntrykk.... kan du utdype det litt mer? Kjører ikke Orginaltrykk liksom... :)

takk for opplysende svar! :)

 

Det er det trykket som ligger over dysene til en hver tid.

 

F.eks:

 

-Tomgang: Da er det ca -0,5Bar i innsuget, og dysene ligger 3bar over det.

-0,5Bar + 3Bar = 2,5Bar Dette er i forhold til atmosfær trykket. (Det du fysisk måler hvis du har uttak på fuelrailen.

 

-Ved liten belastning på en turbo (Eller fullt belastning på en suge motor):

0bar i innsuget + 3bar over dysene. 0 + 3 = 3bar.

 

-Ved overtrykk i innsuget (gjelder kun motorer med overlading

som turbo/kompressor):

1bar i innsuget + 3bar over dysene = 4bar i bensintrykk.

 

Grunntrykket stilles ved at du måler bensintrykket på fuelrailen eller på slangen fra bensinpumpa og fram, samtidig som du tar av den lille slangen som går fra BTR til innsuget da får du avlesning på grunntrykket.

Grunntrykket er nemlig justerbart på de fleste ettermarkeds BTR'ene.

 

Håper dette ga ett litt mer utfyllende svar.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det trykket som ligger over dysene til en hver tid.

 

F.eks:

 

-Tomgang: Da er det ca -0,5Bar i innsuget, og dysene ligger 3bar over det.

-0,5Bar + 3Bar = 2,5Bar Dette er i forhold til atmosfær trykket. (Det du fysisk måler hvis du har uttak på fuelrailen.

 

-Ved liten belastning på en turbo (Eller fullt belastning på en suge motor):

0bar i innsuget + 3bar over dysene. 0 + 3 = 3bar.

 

-Ved overtrykk i innsuget (gjelder kun motorer med overlading

som turbo/kompressor):

1bar i innsuget + 3bar over dysene = 4bar i bensintrykk.

 

Grunntrykket stilles ved at du måler bensintrykket på fuelrailen eller på slangen fra bensinpumpa og fram, samtidig som du tar av den lille slangen som går fra BTR til innsuget da får du avlesning på grunntrykket.

Grunntrykket er nemlig justerbart på de fleste ettermarkeds BTR'ene.

 

Håper dette ga ett litt mer utfyllende svar.

 

Mvh

 

ahaa! takk for ett kongesvar! :D Vet du hva skal feks grunntrykket skal være på en orginal FT-motor? Mistenker at mitt er litt lunkent... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt BTR, ble den alu-blå 1:1 regulatoren med Manometer fra Kimmit Sport, kommer tilbake med resultatet.

 

Takker for alle tips og svar! :)

 

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Lovet en tilbakemelding på BTR'en...

Alle som er interessert i en tilbakemelding på Kimmt Sport sin BTR, kan kikke innom denne siden! Montert i min Volvo 740

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96530&page=17

 

Mvh

Lars

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår