Gå til innhold

Golf 86 Model

Ranger emnet

djbizie

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en Golf 86 mod..

åsså lurte jeg på om det er noen som har målene på bagasjerommet på den?

det har seg sånn at jeg skal bygge sub-kasse til den.. men har ikke målene,

samt. er det noen som har tegningene til ei fin kasse?

FAKTA:

Element: 10"

Wat: 380 RMS

Ohm: 4

Volum krevd: 63 l

type: 2 veis.

det som er er det at jeg har vurdert å lage ei kasse med to element oppå og to i fronten. som da vil si 4 elementer og at jeg må doble opp volumet. men jeg er ikke så flink med konstruksjon eller volum regning.

går jo og ann å dele opp kassen innvendig eller?

er det noen som kan hjelpe meg?

om noen er så snill og lager ei tegning til meg, kan den sendes til: dj_bizie@hotmail.com

Takk på Forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke følge fabrikkmål når du har 4 subber, da vil du ende opp med over 250L som er altfor stort volum..

Det jeg ville gjort med 4 elementer, var å bygge en kasse på totalt 63l.

Delt den i 2, en vegg mellom elementene (ca. 30L på hver side) og bygget på Isobaric/Push'n pull prinsippet..

2 element som spille mot hverandre med X antall mm avstand. Slik sparer du sykt mye plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oja, men kan du noe spessielt med volum og sånt?

kanskje du har kunne tegnet kassen for meg? (A)

og hvordan fungerer/er det satt opp med sobaric/Push'n pull prinsippet..? :)

sobaric/Push'n pull prinsippet er slik at du skrur en subb inn i kassen på vanlig måte, og setter ett annet element mot dette.. alså "oppside" mot "oppside".. det da dette gjør er at de trenger bare halve volumet som de er oppgitt til å ska ha.. hvis du skjønner

http://www.bilradiospes.no/ kan lese om kassebygging osv her.. under tips og triks=)

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider