yoyofish Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Noen som faktisk har godkjent 940en sin med Lesjöfors senkesett? Har nå oppdaget at jeg ikke får tak i TUV papirer til 940, og lurer på om noen har godkjent senkesett på 940 med 740 papirer? Er jo i prinsippet samme greia... Takker for svar! Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 er det ikke bare 945'en man ikke får papirer på da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Var det jeg også mente... Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 torshov bilrekvisita har tuvpapirer på et 945 senkesett fra lesjøfors som jeg skal ha, spør der! Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 torshov bilrekvisita har tuvpapirer på et 945 senkesett fra lesjøfors som jeg skal ha, spør der! Takker, da skal jeg spørre der! :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiantangen Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Jeg har en 945 og jeg kjøpte mitt senkesett på mekonomen. Lesjøfors. Bestilte til 945 og fikk med papirer på det. Det er samme senkesett til 745 og 945 i følge mine godkjeningspapirer. Siter Tidligere brukernavn var Volvo940tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Hør med Rodin&co tlf:63 89 33 00 de importerer Lesjøfors senkefjærer, de har papirer på senkefjærer til 745/945. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Ikke alltid man får godkjent med tuv papirer heller. (Trynefaktor på biltilsynet? ) Jeg har dårlig erfaring med Lesjøfors til 900. så jeg skal prøve noe HR på min sedan nå. kommer med mer info om hvordan det fungerer senere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hør med Rodin&co tlf:63 89 33 00 de importerer Lesjøfors senkefjærer, de har papirer på senkefjærer til 745/945. De hadde verken papirer til 745 eller 940/945, men derimot til 740 Sedan... Prata med en hyggelig kar inne hos dem (Rodin & Co), og han måtte bare beklage at det var slik, han la også til at fjørene er helt like, det eneste som gjør at vi ikke får det godkjent i vognkortet er pga at TÜV ikke har testa settet på 940, men kun på 740, derfor vil ikke BT godkjenne det, selv om det i prinsippet er likt, sa han inne hos Rodin & Co... Prøvde å diskutere dette med en inne på Teknisk avdeling på BT nå i stad, men kom ingen vei... Har du ikke papirer, kommer du ingen vei var det eneste svaret j fikk... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Machine Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Noen som faktisk har godkjent 940en sin med Lesjöfors senkesett? Har nå oppdaget at jeg ikke får tak i TUV papirer til 940, og lurer på om noen har godkjent senkesett på 940 med 740 papirer? Er jo i prinsippet samme greia... Takker for svar! Jeg har godkjent min 940 med Lesjöfors 40/40 fjærer.. Siter 1991 940 Turbo Intercooler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Jævla BT altså... dem er jo helt håpløse av og til! vurderer å ringe inn til Teknisk avdeling en gang til, i morgen mest sannsynlig, og få snakket med en annen fyr innpå der, og høre hva som er begrunnelsen til at "vi" ikke får godkjent senkesettene, og hva vi evt da kan/må gjøre for å få dette i orden... Noen som har noen gode og seriøse argumenter j kan legge fram i tillegg? greit å ha hvis j får tak i en vettug person inne hos dem, å hvis det nå i tilfellet han skulle bekrefte at dette skal gå ann, så skal j få han til å sende det på mail med vedlegg til meg, og helst med underskrift, så får vi se da... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiantangen Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hvis noen vil ha så har jeg scanet inn godkjeningspapirer på senkesett fra lesjøfors til 745/945. Bare si ifra så skal jeg sende det på mail. Siter Tidligere brukernavn var Volvo940tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Jævla BT altså... dem er jo helt håpløse av og til! vurderer å ringe inn til Teknisk avdeling en gang til, i morgen mest sannsynlig, og få snakket med en annen fyr innpå der, og høre hva som er begrunnelsen til at "vi" ikke får godkjent senkesettene, og hva vi evt da kan/må gjøre for å få dette i orden... Noen som har noen gode og seriøse argumenter j kan legge fram i tillegg? greit å ha hvis j får tak i en vettug person inne hos dem, å hvis det nå i tilfellet han skulle bekrefte at dette skal gå ann, så skal j få han til å sende det på mail med vedlegg til meg, og helst med underskrift, så får vi se da... Du får heller printe ut avsnittet fjærer og dempere samt avsnittet ombygging av bil,den er ikke noen fuxxx tuv papirer vevnt i heletatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 "3.2 En forutsetning for montering av uoriginale deler/utstyr som nevnt er at angjeldende biltype og årsmodell finnes med i dele-/utstyrsfabrikantens lister over biler som utstyret er egnet for og at delene/utstyret monteres etter fabrikantens anvisninger. " Dette står det i kjøretøyforskriften.altså står det i papirene at senkesettet er til din bilmodell skal det være godt nok.iallefall ifølge denne forskriften. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Var innom mekonomen og torshov idag. Begge sa at jeg måtte ha fjær nummeret for å få TUV papirer. På Mekonomen slo de også opp i en katalog hvor det stod at Lesjöfors fjærene til 940 sedan var godkjent av TUV. Så skal titte litt nå i helga etter dette forbanna nummeret, så får vi se om det blir noe orden i sakene. Noen som vet hvor dette står stempla inn på fjærene? Har time til kontroll på Torsdag, men hvis jeg ikke får hoste opp TUV papirer innen den tid så får jeg avbestille den timen... Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg