Gå til innhold

Problemer med ABS

Ranger emnet

kjetiliversen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har solgt en Corrado G60 1989 modell til en kamerat.

På siste EU kontroll lyste lampe for ABS så bil ble ikke godkjent.

Etter dette ble sensorene sjekket og der ble det byttet en sensor, problemet er at lampa fortsatt lyser.

Han har prøvd og bytte ABS-hjernen siden verkstedet mente at de ikke kom inn på hjernen og fikk nullstilt den og det var noe galt med hjernen.

De kom heller ikke inn på den nye hjernen men vi må vel forutsi at en ny hjerne er i orden og at det ikke er her problemet er.

Jeg har ikke skrudd noe på denne bilen selv så jeg har ikke noe kunnskap om denne så derfor spør jeg dere.

Hvis det er noen som har en løsning eller et forslag til løsning på dette problemet så hadde jeg vært veldig takknemlig. Synes ikke dette er noe trivelig siden jeg har solgt ham bilen.

Mvh

Kjetil Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde den virket, men går kansje igjennom kontrollen da.

Her er vertfall noe kjekt å vite:

# ABS – Should be included on all VR6 and 2.0 16V's (should also have traction control as well). Some later G60's had ABS. It was also an option on the other models as well.

There should be an orange ABS light in the dash to the left of the driver (It has been known for cars with faulty ABS for the warning light to just be removed!!

Start the car with your foot on the brake pedal – you should feel a pulse and the light should go out.

If the light is permanently on, it could mean:

# ABS sensors might need cleaning

# ABS sensors might need replacing

# Brake fluid level is low

# ABS control unit might need replacing

# Brake pedal sensor might need replacing

In general, if the light is on and it isn’t one of the top 3 faults above, it could be an expensive thing to fix.

An abs light that refuses to go out may also be due to a faulty ignition switch, or, heaven forbid, a faulty abs pump (expect to pay £750 for a reconditioned one - a new one is over a grand from the stealers)

# Check for seized rear brake calipers as this is a common fault (although easily rectified)

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider