Gå til innhold

Ny motor, men hvordan?

Ranger emnet

daggis

Anbefalte innlegg

Hei!

Da har jeg fått solgt mopeden min, og leter nå etter motor til bobla.

Tror jeg går for noe vannkjølt, da støy og vibrasjonsnivået er for høyt på luftkjølt. Tenkte først på wankel, men det blir for dyrt, og for lite driftsikkert. Det jeg har kommet frem til som beste løsning er en av disse gamle subaru motorene. De som sitter i de gamle 1800 bilene. Synes disse virker greie, men lurer på et par ting.

Hvor mye veier en original 1600 luftkjølt motor slik jeg har nå, og hvor mye veier en slik subaru motor? Har ikke lyst til at bilen skal bli enda mer tung på ræva enn den allerede er.

De burde vel ikke veie noe særlig mer? Er vel alu blokk på disse subaruene, så det burde vel veie opp for den ekstra vekten fra vannet i subaru motoren?

Eller kanskje du har forslag til andre motorer jeg kan bruke som, som man kan putte i bobla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen anbefales forumet på http://www.vw2you.com til slike avanserte Boble-spørsmål. Der henger de som har greie på slikt.

Alternativ til Subaru er 2,1 liter 112-hesteren som satt i T3 Transporter Coach. Det er en skikkelig sterk og seig motor!

Vet om flere som har tenkt på Subaru i Boble, men tror ingen i Norge har turt å prøve...

Uansett er dette temmelig vanskelig å få til!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

1600 motoren veier ca. 150kg.

Subaru motorene vurderte jeg også, men skulle man gått den veien måtte det blitt en turbo maskin.

http://www.kennedyeng.com/vw_por.htm

Dissa folka har adapter til det meste.

Du mener en EA82T motor da?

Tenkte på en sånn, men har ikke penger til å opgradere bremsene enda. Nå skal jeg inn på eu kontroll straks, så jeg kunne jo ha godkjent den, satt inn subaru turbo maskin, og så tatt bremsene når jeg fikk penger.

Vet noen hvor mye en subaru EA82 / EA82T maskin veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...