Gå til innhold

Passer Hjullager fra Jetta på Golf?

Ranger emnet

HaggardHero

Anbefalte innlegg

kan jeg bruke ett 1.6 eller 1.8 hjullager fra en jetta på en 1.3 golf 2? om det trengs mer utdypende info så kan jeg komme med det, har det litt travelt nuh!

Og husk, hør på majoriteten her inne: kreativitet skal slås hardt ned på!

-83 Golf Mk1 Cab (Nye prosjektet)

-84 Golf Mk2 1.3 (Soon 2 be vrak)

-83 Golf Mk1 GTI (Delebil til Cab'n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten å flytte over et hjullager foran på er å demontere hele hjullagerhuset for så å flytte dette over på den andre bilen. Eventuelt å flytte over hele fjærbeinet.

Bak kan man flytte over hele trommelen, dersom man ikke orker å ta seg arbeidet med å ta ut de ytre skålene til lagrene.

Personlig ville jeg gjort dette kun i ytterste nødsfall. Ettersom det ikke er helligdager lenger ville jeg helt klart ha kjøpt inn dette nytt. Arbeidet er nesten det samme, men resultatet blir så meget bedre:).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at det skal gjøres på denna måten er at bilen bare skal eu godkjennes så skal jeg kvitte med med den...

så som jeg forstår, så har det ikke noe å si om lagrene er fra en 1.8 og skal puttes på en 1.3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg forstod i går. så har man 2 typer hjullager (bytta mine i går)

FØR 88 og etter 88 ... er iallefall det de sa der jeg kjøpte lagrene, samt han som pressa dem sa det samme..

ut i fra det så var det likt om det var 1.3 eller GTI 16v .. :)

jeg var så uheldig at jeg måtte bytte nav :( hjullagret hadde slipt navnet utrolig mye

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fitta... demonterte i dag, men viser seg at de to boltene som holder støtdemperen fast til "hjullagerhuset"(?) ikke er mulige å få ut.. har hoppet på dem (med fastnøkkel) hengt på dem (med latmanns på ca en halvmeter) og prøvd å slå på dem med hammer (i frustrasjon) Noen gode forslag annet enn å kappe dem med vinkelsliper og skaffe nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det aller enkleste: Bytt hele fjærbeinet, inkl. hjullagerhus, med et fra donorbilen/høggern:idea:. Passer ikke bærekula (ulik diameter) bruker du bærearmen fra donorbilen også. Dermed vil du unngå å endre geometrien i forstillinga vesentlig (ingen forstillingskontroll behøves), hvilket ser ut til å passe fortreffelig med resten av konseptet her.

Dette er både billig og enkelt (og bare bittelitt jalla).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massern, your my god!

=P hehe

Om ikke anna så redda oppvarmingsteorien din dagen.. Fikk det opp etter en helvettes mye slit.. alt anna var også pes å få fra hverandre-- bærekule, kalliper, alt satt som juling.. flott med '84 golf =P hehe.. nå er alt demontert og klart til montering.. har regna i hele dag så jeg har lagd min egen lille shantee-town uttafor med en pressening.. Bum-Garage som det så fint heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider