Gå til innhold

** Forsikrings-tråden **

Ranger emnet

cj2002

Anbefalte innlegg

den har alt dette.. men dette blir da bilen jeg skal bruke i hele sommer da.. :\ har bare denne bilen, men har valgt å ta buss i vinter, så den står plassert i garasje.

må vel gå for vanlig forsikring tenker jeg da, men hvordan er vanlig forsikring i gjesidige når man tenker på kjørelengde 3000km. strøken bil. 30 år gammel osv? :)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den har alt dette.. men dette blir da bilen jeg skal bruke i hele sommer da.. :\ har bare denne bilen, men har valgt å ta buss i vinter, så den står plassert i garasje.

må vel gå for vanlig forsikring tenker jeg da, men hvordan er vanlig forsikring i gjesidige når man tenker på kjørelengde 3000km. strøken bil. 30 år gammel osv? :)

Du har PM.

Hilsen cj

c¨,)

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i tia ville jeg forsikre førstebilen min på mora mi. Hun fikk da beskjed om at det ikke gikk da bilen stod i mitt navn, det har alltid irritert meg, da jeg var 18 år måtte jeg bruke 15000 i året på forsikring av en gammel renault. Vi fikk heller ingen tips da til hvordan vi kunne løse dette, hun fikk tips om at det var en dårlig ide. Jeg misstenker at det var for å lure meg for penger, har du noen innspill på dette?

Sakser ut det jeg skrev i denne tråd den 20.april 2006;

SITAT:

MEN - " forsikre en bil for meg på seg " ?

Det er jo absolutt ikke lov.

1) Hovedbruker av bilen skal forsikre bilen.

2) Du kan risikere å ikke få hjelp i en erstatningssak fordi du har forledet selskapet til å tro at det er faren din som kjører bilen.

Han utgjør en helt "annen risiko" enn deg.

3) Du lurer også deg selv. Du får jo aldri spart opp bonus selv.

Når det er gått noen år og du skal forsikre en enda dyrere bil - må du på et tidspunkt begynne med 20% startbonus. Det kommer du ikke utenom.

Det eneste du gjør er å utsette problemet - som med tiden blir større!!!

SITAT SLUTT.

Er nok ingen som prøver å "lure deg for penger" !

Heller motsatt.

MEN - er det ikke fint at du har har bygget deg opp litt bonus??

Hilsen cj

c¨,)

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakser ut det jeg skrev i denne tråd den 20.april 2006;

SITAT:

MEN - " forsikre en bil for meg på seg " ?

Det er jo absolutt ikke lov.

1) Hovedbruker av bilen skal forsikre bilen.

2) Du kan risikere å ikke få hjelp i en erstatningssak fordi du har forledet selskapet til å tro at det er faren din som kjører bilen.

Han utgjør en helt "annen risiko" enn deg.

3) Du lurer også deg selv. Du får jo aldri spart opp bonus selv.

Når det er gått noen år og du skal forsikre en enda dyrere bil - må du på et tidspunkt begynne med 20% startbonus. Det kommer du ikke utenom.

Det eneste du gjør er å utsette problemet - som med tiden blir større!!!

SITAT SLUTT.

Er nok ingen som prøver å "lure deg for penger" !

Heller motsatt.

MEN - er det ikke fint at du har har bygget deg opp litt bonus??

Jeg er forsikra hos dere, jeg.. Nei, jeg har så alldeles ikke spart noen bonus, jeg har betalt blodpris for forsikring på en bil og dere har nektet meg noe som helst utbetaling da jeg hadde innbrudd i bilen. Delkasko gjelder ikke for innbrudd, da?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsikra hos dere, jeg.. Nei, jeg har så alldeles ikke spart noen bonus, jeg har betalt blodpris for forsikring på en bil og dere har nektet meg noe som helst utbetaling da jeg hadde innbrudd i bilen. Delkasko gjelder ikke for innbrudd, da?

Delkasko gjelder innbrudd, men det er 4000,- i egenandel.

Regner da med at skaden var under denne sum.

Sparer du ikke bonus???

Til informasjon mister du IKKE bonus ved innbrudd...

"Rekorden" min er 4 innbrudd i min bilen en sommer i Oslo. :watchout

Var ikke noe poeng å melde inn skadene engang...

Hilsen cj

c¨,)

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
Ettersom det er mange som lurer ting rundt forsikring lager nå denne tråden.

Jeg jobber i Gjensidige, og svarer på forsikringsrelaterte spørsmål.

Jeg kan også gi tilbud på forsikring, men send da PM med mobilnr og jeg ringer tilbake.

NB!!

Ikke lag tråd hvor du feks spør "...hva koster forsikring på en Audi A4......"

Det kan jeg ikke svare på uten videre!

Forsikringspriser er avhengig av mange elementer!

Still spørsmål så skal jeg svare etter beste evne ! :)

(min golf er solgt!)

KONGE! Deg har jeg leita lenge etter...hehe... Forsikring er litt av en jungel, selv for en paragrafrytter, så det er kjekt å spørre en som har peiling på ting.

1) Jeg har en bekjent som beviselig gikk rett fra 20 til 50 % bonus ved å sende Gjensidige bekreftelse på at han har kode 160 (utrykning) i førerkortet (dette skjedde ved tegning av hans alle første forsikring), mens jeg fikk blankt nei da jeg ringte og ba om å få det samme (etter å ha vært kunde en stund).

Vet at dette ikke er noe man kan krysse av for i forsikringskalkulatoren. Dette skyldes trolig at det ikke er noe vanlig scenario eller fordi det ikke er noen som har tenkt på det. Det er imidlertid ingen tvil om at en person som har fått opplæring i og bestått teori og oppkjøring for utrykningskjøring har tilegnet seg egenskaper som utvilsomt gjør vedkommende til en bedre og sikrere sjåfør. Ergo bør dette belønnes ved tegning av forsikring, og jeg har forstått at den enkelte kundebehandler/kundekonsulent/kall det hva du vil har en del å spille på når det gjelder individuelle rabattordninger. Men dette gjelder kanskje bare mellom 20 og 50 % bonus?

Jeg har kode 160 (utrykning) i førerkortet. Vil dette kunne gi meg rabatt/bonus hos Gjensidige hvis jeg går gjennom deg? :-)

2) Hvordan fungerer dette med bonus? Jeg har 60 % bonus, men det er jo langt fra det samme som 60 % rabatt. På hvilken del av totalbeløpet beregnes det bonus? Og gjøre dette på lik måte i alle selskaper?

På forhånd takk for svar :-)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider