Gå til innhold

** Forsikrings-tråden **

Ranger emnet

cj2002

Anbefalte innlegg

Takker for svaret :D Men hvis det går et år der jeg ikke eier noen bil vil jeg vel fortsatt ha samme bonus når jeg kjøper meg bil igjen?

Ja det får du!

Bonusen blir liggende "ledig".

Som buskmann sier blir en "ubrukt bonus" som blir liggenede i mer enn 3 år borte. Da må du begynne på 20 % igjen....

Hilsen cj

c¨,)

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er det med Ungdomstillegg når du er under 18? Er du bruker av bilen ved øvelseskjøring?

Nei.

Din far er "fører av bilen" under øvelseskjøring.

Har ingenting med ungdomstillegg å gjøre.

Hilsen cj

c¨,)

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter "ungdommstillegg" som unge førere må betalt fordi de utgjør en statistisk høyere risiko enn andre bilførere!

Gjensidige er det eneste selskapet som TILBAKEBETALER dette ungdommstillgget dersom man kjører skadefritt.

I Gjensidige må man betale ungdommstilegg i 5 år eller maks til man er 25 år.

Vet ikke hvordan dette er i IF.

Terra betaler tilbake ungdomstilegget de også.. Var det dem sa ihvertfall når jeg var å hørte på forsikring på Sierran der..

Var også på Gjensidige.. Der skulle dem ha 7500,- i året alt i alt med forsikring på meg.

Etter jeg var på Terra å hørte, oppga samme specs som på gjensidige, så kom dem fram til at forsikring der ble kostende 5000,- alt i alt..

Sparebank 1 ble det samme som Gjensidige.. Hvorfor så dyrt der og så billig på Terra ? med SAMME opplysninger? (fikk også igjen ungdomstilleg på sparebank 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Ettersom det er mange som lurer ting rundt forsikring lager nå denne tråden.

Jeg jobber i Gjensidige, og svarer på forsikringsrelaterte spørsmål.

Jeg kan også gi tilbud på forsikring, men send da PM med mobilnr og jeg ringer tilbake.

NB!!

Ikke lag tråd hvor du feks spør "...hva koster forsikring på en Audi A4......"

Det kan jeg ikke svare på uten videre!

Forsikringspriser er avhengig av mange elementer!

Still spørsmål så skal jeg svare etter beste evne ! :)

(min golf er solgt!)

bump.

...men tråden er ikke død..... :driving

Hilsen cj

c¨,)

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt gjensidige siden jeg fikk mitt første motoriserte kjøretøy :D ALDRI, noe annet selskap, her er helt klart gjensidige billigst, 30% billigere enn IF.

Da kommer det ett spørsmål fra meg!

Dette skjedde da jeg hadde min miata, Var på ett streetmeet/rånetreff.. Så kom det en full fyr ravende med kebab i handa og la seg oppå panseret på bilen min, nok om det. Men dette hadde jeg INGEN skyld i, dette ble taksert til 11 000 (!!, ja, miata tåler ingenting).. Ringte forsikringsselskapet og spurte om det gikk ann å ta dette på forsikringa, Ja fikk jeg som svar, men det ville koste meg 30% bonus..

Hvorfor det? Når det ikke er min skyld.. Mister jo helt vitsen med forsikring.. Da ville jeg gått ned til minus 10%, og fått en premie på 27000 kr!!!!

Hvorfor det?

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt gjensidige siden jeg fikk mitt første motoriserte kjøretøy :D ALDRI, noe annet selskap, her er helt klart gjensidige billigst, 30% billigere enn IF.

Da kommer det ett spørsmål fra meg!

Dette skjedde da jeg hadde min miata, Var på ett streetmeet/rånetreff.. Så kom det en full fyr ravende med kebab i handa og la seg oppå panseret på bilen min, nok om det. Men dette hadde jeg INGEN skyld i, dette ble taksert til 11 000 (!!, ja, miata tåler ingenting).. Ringte forsikringsselskapet og spurte om det gikk ann å ta dette på forsikringa, Ja fikk jeg som svar, men det ville koste meg 30% bonus..

Hvorfor det? Når det ikke er min skyld.. Mister jo helt vitsen med forsikring.. Da ville jeg gått ned til minus 10%, og fått en premie på 27000 kr!!!!

Hvorfor det?

Hei!

Dersom noen kjører i deg går det på vedkommendes ansvarsforsikring.

Ingen bonustap for deg. Tyveri og påkjørsel av vilt er også dekket uten bonustap. (tyveri krever at man han kasko eller delkasko og påkjørsel av vilt krever full kasko for å få erstatning).

Når det gjelder skader du selv forårsaker på bilen (kræsj, utforkjøring ol) og hærverk / skadeverk (hvor gjerningsmann er ukjent) kan dette dekkes av din kaskoforsikring med fratrekk av egenandel samt bonustap.

Sånn er det for alle selskaper i Norge. Kan ikke si meg helt enig i at det skal være slik da men...

Du skulle fått tak i vedkommende og stilt erstatningkrav / politianmeldelse.

Men jeg skjønner at det ikke er bare bare... :deng

Helt enig at det er en lei sak.

Hilsen cj

c¨,)

x '84 Volvo 240

...oppstarteren av:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIL: 1982 OPEL REKORD 2.2i (byttet motor fra 2.0)

NAVN: JOAKIM ANDRÈ SKALSTAD

ALDER: 18... (19 i November)

TLF: 98 80 36 22

Trenger ett godt tilbud på forsikring til den.

fri kjørelengde, delkasko, medlem i Kongelig Norsk Automobilforbund, bor på gård, bilen blir parkert i gårdsplassen, utstyr i bilen til under 10 lapper...

Hvis du gidder kan du mekke sammen ett knallbra tilbud og ringe meg iløpet av dagen...

Btw. Har hatt forsikring i Gjensidige på en 84 Opel Ascona C (russebil)

men det ble noen betalingsproblemer der grunnet diskusjoner mellom meg og han andre som var med på bilen... men står ikke registrert noen betalingsanmerkninger på meg tror jeg...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIL: 1982 OPEL REKORD 2.2i (byttet motor fra 2.0)

NAVN: JOAKIM ANDRÈ SKALSTAD

ALDER: 18... (19 i November)

TLF: 98 80 36 22

Trenger ett godt tilbud på forsikring til den.

fri kjørelengde, delkasko, medlem i Kongelig Norsk Automobilforbund, bor på gård, bilen blir parkert i gårdsplassen, utstyr i bilen til under 10 lapper...

Hvis du gidder kan du mekke sammen ett knallbra tilbud og ringe meg iløpet av dagen...

Btw. Har hatt forsikring i Gjensidige på en 84 Opel Ascona C (russebil)

men det ble noen betalingsproblemer der grunnet diskusjoner mellom meg og han andre som var med på bilen... men står ikke registrert noen betalingsanmerkninger på meg tror jeg...

Ikke for å si noe sikkert, men er vel billigere å forsikre i gjensidige om du er naf medlem ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MeSS: Med den miataen så måtte du kjøre sivilt erstatningskrav mot han fulle kebabspiseren for å få det dekket.

Aller billigst er det om du kan bli medlem i NITO (Teknolog, Bioingeniør og Ingeniørstudenter kan det) Da får du 28% på forsikringen av bilen din hos Gjensidige.

EDIT:

cj2002: I Sverige så er hærverk på bilen ikke bonustap. Hvorfor det i Norge montro? :deng

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å si noe sikkert, men er vel billigere å forsikre i gjensidige om du er naf medlem ;)

Vet ikke noe om det...

Skal melde meg inn i naf etterhvert, fikk ett godt tilbud syns jeg :D

Vurderer det sterkt!

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider