texas_ranger Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 heisann, har fått hål på ett flexi rør som sitter rett forran katalysatoren og lurer derfor på hvor mange mm potta på golfen er... må ut på biltema og kjøpe ny slange bit i mårra så hadde vært greit og kjøpe rett tykkelse med ei gang da.. noen som vet? edit: kjøper bare en SLIK Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 heisann, har fått hål på ett flexi rør som sitter rett forran katalysatoren og lurer derfor på hvor mange mm potta på golfen er... må ut på biltema og kjøpe ny slange bit i mårra så hadde vært greit og kjøpe rett tykkelse med ei gang da.. noen som vet? edit: kjøper bare en SLIK Hehe.... har bytta noen slike... Hvordan skal du feste den på bilde da? Kjøp en som er ferdig, med stål i begge ender så du kan bruke eksosklemmer. Av erfaring så ville jeg valgt en som var kortest mulig. Jeg aner ikke hvilke motor du har, men de vanlige 1,8 er 2" Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet April 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Hehe.... har bytta noen slike... Hvordan skal du feste den på bilde da? Kjøp en som er ferdig, med stål i begge ender så du kan bruke eksosklemmer. Av erfaring så ville jeg valgt en som var kortest mulig. Jeg aner ikke hvilke motor du har, men de vanlige 1,8 er 2" ja men tenkte jeg kunne prøve med denne i første ommgang, så hiver jeg bare på noe varme silikon og klemmre i sammen med slange klemmer/eksos klemmer er bare og kappe den da, lengden spiller ikke noen rolle, leveres bare i 1 m lengder. har en vanlig 1,8l ja så takk for svar :D den ramla heilt av nå de siste 300 meterene før ejg var hjemme, GUD for ett bråk, var fint når det var ett lite hull men nå var det bare SYKT og stygt.. får ta bilen til pappa og kjøre ut og kjøpe i mårra, fort som over hodet mulig.. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 ja men tenkte jeg kunne prøve med denne i første ommgang, så hiver jeg bare på noe varme silikon og klemmre i sammen med slange klemmer/eksos klemmer er bare og kappe den da, lengden spiller ikke noen rolle, leveres bare i 1 m lengder. har en vanlig 1,8l ja så takk for svar :D den ramla heilt av nå de siste 300 meterene før ejg var hjemme, GUD for ett bråk, var fint når det var ett lite hull men nå var det bare SYKT og stygt.. får ta bilen til pappa og kjøre ut og kjøpe i mårra, fort som over hodet mulig.. Om det er orginalt det du har på så henger den greia i downpipen. Om du skal ha det tett i lengere tid er vel det like greit bytte den (rundt 1000). Eller du kan gjør som jeg har gjort. sveise på en, mye billigere.... Lykke til, eksos er alltid noe styr å holde på med. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Om det er orginalt det du har på så henger den greia i downpipen. Om du skal ha det tett i lengere tid er vel det like greit bytte den (rundt 1000). Eller du kan gjør som jeg har gjort. sveise på en, mye billigere.... Lykke til, eksos er alltid noe styr å holde på med. funka fint det da :P kappa til og tredde over det gamle røret smørte på litt monterings sement og ei eksos klemme i hvær ende og dra dem til som bare pokker.. så blir det spennandes og se hvor lenge det holder da :D men tok en ard test tur og blåste sjikkelig ut, kjørte som søren over farts dumpene og det virker som om det holder, men tida vil vise :D grunnen til at jeg ikke gadd og svise på ny er den at da måtte jeg hatt av så himmela mye drit for og komme til. har ikke noen lift eller grav til og arbeide i så måtte bare kjøre den opp på noen planker så var rimelig kronglete og komme til da.. kjører med det ei uke og kommer med kommentar på hvordan det har gått da.. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet April 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 holdt til i går kveld klokka halv 12 lekte jeg meg på en grus plass oppe på evje, da smalt jeg nedi ett hull og så var det liv i den igjenn. så får prøve noe anna denne ganga :P Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Gikk ikke så bra med biltema-slangen da nei :???: Får vel sveise eller kjøpe originalt da :lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Gikk ikke så bra med biltema-slangen da nei :???: Får vel sveise eller kjøpe originalt da :lol ja må nok det :( eneste problemet med sveisinga er at jeg ikke får av mainfolden!!!!!! og må ha av den for og komme til med sveise apparatet .. så akkurat nå er det BARE jalla på den, har tatt av katalysatoren og kutta noe vilt med vinkel sliperen og nok av jalla rør fra biltema og klemmer så det holder men er ikke tett enda :( så hvis noen har tips om hvordan jeg kan få av en mainfold som mutterene har rusta fast på så er jeg evig taknemmelig for hjelp. har dreve på med den i flere timer nå og hatt en liten tur men nå er jeg stei stokk gal og lei av den så gir nøklene til pappa når han kommer hjem seinere så får han gjøre hva han vil med den. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 for håpentligvis siste post her nå :P i dag var pappa også med og kikka og var ut og handla deler for noen hundre kroner. satte på ei klemme framme, så ett sjikkelig flexi rør, før det kom ei klemme til så katalysatoren og så siste klemma :P så katalysatoren er flytta 20 CM lengre bak for og få plass til alt dette mikk makket :P Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 for håpentligvis siste post her nå :P i dag var pappa også med og kikka og var ut og handla deler for noen hundre kroner. satte på ei klemme framme, så ett sjikkelig flexi rør, før det kom ei klemme til så katalysatoren og så siste klemma :P så katalysatoren er flytta 20 CM lengre bak for og få plass til alt dette mikk makket :P Jeg har slitt med det du driver med i over 1 år:) Har fiksa å skrudd i ny å ne, men det løsner etter hvert. Jeg burde gjort det ordentelig, men siden det er en bruksbil som jeg ikke setter av så mye tid til (enda) får det bare være. Jeg skal ordne mitt til sommern. Det at du har flytta katalysatoren lengere bak hjelper ikke på. Blir alt for mye tyngde bakover. Dette vil føre til at fleksirøret blir fortere slitt og eksosrørene blir mer "ovale" å passer dårlig sammen (over tid) Om du får montert en ekstra eksosklemme for å holde katalysatoren oppe vil kansje problemet være løst. Lykke til ;) Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.