Gå til innhold

Lite skilt.. er det lett å få?

Ranger emnet

Civic94

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man få et lite skilt av biltilsyne?

kan en kjøpe det eller er det ikke så lett å få det?

Hva må til liksom? ser det er noen som har det..

har lyst på det fordi det skilte eg har no ødlegger

mye av stylinga (fronten)..

noen som kan hjelpe meg her?

Takk på forhånd;)

- Honda Civic Esi 94 mod

- Toyota Carina 86 mod

- Toyota Carina 82 mod

- Ford Sierra 92 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal hjelpe deg jeg:

om du skal skaffe deg ett lite skilt, gå ikek på biltilsynet, de selger ikke dette og dette er ikke mulig å få tak i fra de.

Det kalles dokumentforfalskning å ha lite skilt, og det kan resultere i en mektig bot.

skal du ha skilt for show er det noe anna, men du kan ikke bruke det når du kjører med bilen (blir du tatt, vanker deg bøter og det som verre er).

Skilter får du på f.eks. din lokale reklame/skilt/fasade montør (er vell noen spessial firmaer også, som noen her inne kan kjenne).

mitt råd: ikke gjør det.

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay=)

kjenner en som har fått det på biltilsyne(sa han da vertfall), han sa til dei at han fekk for lite

kjøling til motoren. så han måtte ha mindre skilt. hmm..

han fekk mindre skilt frame men bak er det vanlig størelse.

- Honda Civic Esi 94 mod

- Toyota Carina 86 mod

- Toyota Carina 82 mod

- Ford Sierra 92 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vært oppe en tråd om dette før men fant den ikke igjen no, men det er flere biler som har fått det godkjent med disse små skiltene, så mulig er det nok.

Hvorfor dokumentforfalskning?

Vet om flere som har fått det godkjent, men har da måtte levert inn det gamle store de hadde foran.

mvh

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MULIG å få lite skilt fra Biltilsynet, men dette har visst blitt strammet inn på, og det betyr vel stort sett at bilen ORIGINALT må ha for liten plass til stort skilt. Om du har stylingfanger eller ikke bryr ikke Biltilsynet seg om så lenge bilen har plass til stort skilt originalt.

Om du LAGER et lite skilt selv fordi du ikke får et fra Biltilsynet ansees det som dokumentforfalskning, og selv om strafferammen for dette er forholdsvis streng betyr det vel i praksis en bot på samme størrelse som om du hadde kjørt uten skilt, samt mulig konfiskering av det lille skiltet, ikke vet jeg.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MULIG å få lite skilt fra Biltilsynet, men dette har visst blitt strammet inn på, og det betyr vel stort sett at bilen ORIGINALT må ha for liten plass til stort skilt. Om du har stylingfanger eller ikke bryr ikke Biltilsynet seg om så lenge bilen har plass til stort skilt originalt.

Om du LAGER et lite skilt selv fordi du ikke får et fra Biltilsynet ansees det som dokumentforfalskning, og selv om strafferammen for dette er forholdsvis streng betyr det vel i praksis en bot på samme størrelse som om du hadde kjørt uten skilt, samt mulig konfiskering av det lille skiltet, ikke vet jeg.

Det stemmer. :)

Den nye stramme regelen om lite skilt foran kom førøvrig i mai 2005.

Det ER mulig å få lite skilt fremme, men sannsynligheten er liten, med mindre den er levert fra fabrikk bare med plass til lite skilt, noe svært få biler er.

Måten å prøve seg på er å ta en tur på Biltilsynet, levere inn en skriftlig søknad der du forklarer saken, samt vise bilen din, enten fysisk eller via bilder i søknaden, slik at de får sett på bilen.

Så er det 2 ukers behandlingstid etterpå. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en rx-7 mener værtfall jeg at det er null plass til skilt orginalt..

da må det jo nesten være mulig å få lite skilt?

Det er nok plass til stort skilt originalt, så du må nok regne med en plassering omtrent som dette:

rx7-o.jpg

ha skiltet i frontruta??

Det er vel forbudt... I kjøretøyforskriften står det ikke annet enn "Kjennemerke skal være godt synlig og ikke dekket av uvedkommende gjenstander" (§39-1, 3.1) og "Kjennemerket foran skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av kjennemerket er 25 cm eller mer, mens høyden fra vegbanen til øverste kant skal være mindre enn 80 cm." (§39-3, 1).

Når det gjelder stort/lite skilt sier forskriften følgende (§39-10)

"1. Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye. [...] Bil kan benytte lite kjennemerke bak, dersom det fra fabrikanten ikke er avsatt plass nok til stort kjennemerke. [...] Dersom slik bil originalt har plass til stort kjennemerke foran eller bak der fabrikanten har avsatt plass til dette, skal slikt kjennemerke brukes der."

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider