Gå til innhold

Nytt anlegg til billig penge... Hjelp?

Ranger emnet

CumsteR

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Opel Kadett 1.6... Ingen Racer med andre ord, og da gidder jeg ikke legge penger i understell/motor. Så for ikke å kjede meg kvakk ihjel når jeg skal kjøre no sted. Så tenkte jeg att jeg skulle bygge meg et lite anlegg inni der... Dette har jeg tatt pga pris og hvor bra det spilte hjemme hos en kamerat av meg. Det spilte høyt med bra bass, men framfor alt veldig klart og tydelig. Så her kommer mitt spørsmål..:)

Foran: 2stk mellomtone/bass 6" MGR. Kanskje ta en av diskanthornene og sette inn i stedet for askebeger eller no? Muligens et Ultimate T3 frontsett?

MGR koster 400 tilsammen og Ultimate T3 koster 1000 for 4".

Hatthylle: 2stk mellomtone/bass 6" MGR og to stk Piezodiskanter vinklet litt mot fører. (?) Mellom/bass koster 400 tilsammen og 240 for begge diskantene.

Sub: 12" (hvilken vei skal den stå? "basskanaler opp gjennom hatthylle?) MGR som koster 400kr

Forsterker: 2stk Ultimate T2-2450 4x55 W RMS 4 Ohm. 4x80 W RMS 2 Ohm. Som tilsammen koster 4600kr

Spiller: Panasonic CQ-C3503N som koster 1800kr. MP3,CD osv....

Så med alt sammen der med Ultimate T3 blir dette 8440 kroner... Noe som er litt drøyt for min del, men burde vel bruke såpass... Hvordan skal det kobles? Mangler jeg noe? Er dette noe som vil spille bra...?

På forhånd takk:)

MVH EspenK

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm....tja......MGR er jo ikke akoratt det beste,hadde noen f-serie i STORE kasser på rommet,lagde jo lyd,men det er ikke noe trykk i de.da tror jeg faktisk boss er bedre:P

men mgr selger de rimelig på ljudia.no

jeg hadde basserene "riktig" vei.prøvde omvendt også men det ble ikke noe bra.men det tror jeg skyldes mye de altfor store kassene.

du bør kjøpe kabler med ordentelig kvadrat(mm2)strøm kabler hadde jeg klint til og kjøpt 35mm2 elelr noe,tilfelle du har tenkt til og oppgradere seinere,men veit jo ikke hva du har tenkt.du ahr jo ikke akoratt noe store greier av forsterkere så,du `trenger` ikke altfor store strøm kabler.

du bør jo kansje ha et par delefilter?

men jeg tror jeg hadde satset på ei pakke med bassere ferdig i kasse med forsterker,også kjøpt frontsett utenom....

slike "pakker" selges overalt.

kjøper du ei slik pakke til ca 8000kr.vil det bli mye bedre en MGR.hvis du kjøper jbl,kicker,rockford fossgate eller lignede.....

veit ikke hvordan det er med forhandlere i nærheten av deg.men det burde ikke være noe problem og få tak i.sliter du er det bare og sende en pm så skal jeg fikse noe til deg:P

lykke til.:D

Klubbleder, Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje heller ha kjøpt dynaBels firekanals forsterkere fremfor Ultimate sine. God erfaring med dynaBel-forsterkere. Gratis frakt om du handler for mer enn 2k... http://www.dynabel.no

Ingen erfaringer med de høyttalerne fra Ljudia utenom at en kamerat hadde dem for en del år siden (F-serien det og). Spilte ikke særlig bra, selv ikke til prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 8 500,- så kan du få vesentlig bedre stereo i bil, en hva du har satt opp.

Bare du legger lista litt anderledels.

Du trenger kun ett frontsett og kun 1 stk 12" sub, da kjørt av 1 stk 4 kanals forsterker.

Altså, du bruker 1 500 på frontsett (eks Peerless 6,5" - 1" Def)

1 500 på sub (eks Peerless 12" Res)

2 000 på 4 kanaler (eks Dynabel BF0804)

Spiller'n du nevnte er kanskje ok, men jeg vil be deg se på Pioner Deh30MP til 1490,-http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=46_174&products_id=625

6 500,- + kabler antar 800,- der(la oss si 1 000,-)

Så koster dette deg 7 500,- + kasse ca 1 000,- (lukka 25L, eller porta 45L port Ø10cm X L25cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider