Gå til innhold

Hvor mye veier en RX-7 motor?

Ranger emnet

Solberg-

Anbefalte innlegg

Med luftrensesystem, dynamo, grenrør, turbo, servo og annet ræl veier den det samme som et middels godstog.

Vi veide en 12A med stor turbo og grenrør til 114 kg, så en ribbet 13B klokker vel inn ca på 105-110 uten turbo tipper jeg. I alle fall ikke noe problem å løfte den rundt om kring i verkstedet alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med luftrensesystem, dynamo, grenrør, turbo, servo og annet ræl veier den det samme som et middels godstog.

Vi veide en 12A med stor turbo og grenrør til 114 kg, så en ribbet 13B klokker vel inn ca på 105-110 uten turbo tipper jeg. I alle fall ikke noe problem å løfte den rundt om kring i verkstedet alene!

En ribba 13b veier ca 80-90 kg et sted. Er ikke helt sikker, men kan sjekke til uka.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar følkens. Fin tabell det der Viking 067! Over til et helt annet spm:

vil RX-7 motoren passe min 91 mazda 323 1,6 LX?! hehe..har noen ville planer om å stappe nedi noe slikt no..må vel bygge om mye av girkasse, understell, bremser og støtdempere osv? Verdt mer enn det smaker kanskje? Noen som vet? :P hehe

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar følkens. Fin tabell det der Viking 067! Over til et helt annet spm:

vil RX-7 motoren passe min 91 mazda 323 1,6 LX?! hehe..har noen ville planer om å stappe nedi noe slikt no..må vel bygge om mye av girkasse, understell, bremser og støtdempere osv? Verdt mer enn det smaker kanskje? Noen som vet? :P hehe

da hadde jeg vel heller kjøpt en rx-7 jeg men...

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde jeg vel heller kjøpt en rx-7 jeg men...

hehe..joa..men har ikke penga tell det! :P skal bare ta livet av denna kjerra her tel slutt så tenkte at en RX-7 motor klarer nok å ta livet av det meste som bor i denna bilen! men blir vel dyrt nok å kjøpe en motor også så...hehe

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider