Gå til innhold

Chevy Corsa?

Ranger emnet

bilcross_driver

Anbefalte innlegg

I dag på skolen så jeg noe rart. Utenfor sto det en Corsa og jeg la merke til at det sto Chevy på baklokket.

Lo og sa til en kamerat at her er det en som har kødda med merker. Titta litt nærmere og så at alle merkene på hele bilen var Chevy merker.

På baklokket, panseret og i rattet, alle steder der det pleier å sitte Opel merker.

På framdørene sto det Joy noe man får på vanlig Opel Corsa også??

I bakruta satt det ett merke med no amerikansk tekst på. Camp Mex trur jeg og noen tall sto det.

Fikk tatt noen bilder med telefonen. Ikke bra kvalitet, men er da bilder. Noen som veit hva dette var for noe tull?

Bilde009.jpg

Bilde010.jpg

Bilde011.jpg

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig at det er en Chevy. Finnes jo Vauksall (:-s) Corsa, som er eid av GM, som også eier Chevy. Tror jeg vil resonere meg fram til at den Amerikanske versjonen av Vaukshall Corsa da blir Chevy Corsa. Korriger neg gjerne om jeg tar feil, men det høres logisk ut

Nachoo

2000 Renault Megane Coupe

2001 Daewoo Matiz D'Arts -SOLGT!

Pappas 2006 Audi A6 2.0 T FSI -SOLGT!

Member of BBBC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk teorien min delvis bekreftet på google. Søkte på Chevy Corsa og fikk opp amerikanske sider med bilder av Vaukshall Corsa, men det kan selvsakt bare være tull og tøys.

tror..(les tror)ikke chevrolet ville satt ett "chevy" merke på bilen..ville nok kanskje stått chevrolet;)..men i don`t know

Enig med deg på det der, men muligheten finnes jo... TROR JEG

Nachoo

2000 Renault Megane Coupe

2001 Daewoo Matiz D'Arts -SOLGT!

Pappas 2006 Audi A6 2.0 T FSI -SOLGT!

Member of BBBC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel corsa selges/ble solgt av chevrolet i sør-amerika og Brazil iverthfall.

Så får du Holden Corsa i Australia også ;)

Opel = Opel i europa (utenom storbritania)

Vauxhall = Opel i Storbritania

Chevrolet/Saturn = Opel i Usa

Holden = Opel i Australia

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel corsa selges/ble solgt av chevrolet i sør-amerika og Brazil iverthfall.

Så får du Holden Corsa i Australia også ;)

Opel = Opel i europa (utenom storbritania)

Vauxhall = Opel i Storbritania

Chevrolet/Saturn = Opel i Usa

Holden = Opel i Australia

Opel Zafira ble iallfall solgt som Subaru i Japan.. Saab er jo mer eller mindre Opel (eller omvendt). GM har lekt med dette lenge, og nå ser du resultatet. Individuelle biler vinner, over brand designing og bagde engeneering (skrev en u-publisert artikkel om dette en gang, var ment for MotorBransjen, men det ble ikke noe av).

Hadde forresten ikke noen av dere sett klistremerket bak, hvor det står "MEX" for Mexico? ;)

Jo, forresten, trådstarter så dette, men det er vel en slags årsavgift i Mexico, vil jeg tro.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det camp mex merket i bakruta var ihvertfall ett parkeringsoblat.. Mye rart folk tar med på flyttelasset.

-Hei, kjære, det er litt plass til overs i containern, ska vi ta med corsa'n også??

lol

hehehehehe

men joda kapissj, det står faktisk chevy bak på dem:P

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brosjyrer på Chevrolet Corsa. Fås til og med som pick-up.

Opel og Chevrolet er jo GM-eide så de badger om bilene sine til de landene de skal exporteres til.

Bare se på Daewoo, - nå heter jo de også Chevrolet i Norge.

Tidligere kunne du kjøpe Opel Kadett (D-utgaven) i USA der den het Pontiac. Kadett C ble forresten solgt som Buick over there.

Her i Sarpsborg gikk det for noen år siden en Chevrolet Ascona (3 dørs combi - lik Ascona C som vi hadde her som 5 dørs kombi).

Den bilen du tok bilde av er fra sør-amerika og det er som det nevnes tidligere i tråden her utrolig at det finnes slike biler i Norge.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider