Gå til innhold

Godkjenning av 240

Ranger emnet

go-by

Anbefalte innlegg

kommer vell an på fra BT til BT det da,

hadde faktisk problemer der med lesjafors fjerer med tuv papira!

ville ikkje godkjenne dei pga at han trudde papira var utskreven på nette,

etter telefon med bcb og mye krangling med BT fekk eg dei i vognkortet,

var et styr når eg skulle ha godkjent motor oxo B230AT,

så skal inn i september og få den i vognkortet,

lurer på og ta en tur til et anna BT når dette skal gjørest:)

men skal no sjå med dei som er her først,

no har eg skriv fra volvo norge der det er skrevet på vin-nummeret på,

sist eg var inn hadde eg bare dei papira som en finner på nettet ang motor ombygging,

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

go-by: Hey Go by. E det du som er den heldige eieren av denne PELL bilen??? 240 uten dør håndtak på bakluke og dørene bak. Sam stag framme pluss diesel stag og med orginal GT stag bak og bilstein RALLY dempere bak og Gule koni framme. 850 Delskinns stoler framme. Denne bilen vet eg en GOD god god del om... Noe planer for bilen. Går rykter om at den ble solgt for 25000. Vel tullingen som solgte den vet ikke ka han har solgt. Lakken på denne bilen koster 50000.-

Høres ut som bilen min ja:1.jpg

Den var ikkje i noe bra teknisk stand og en del rust under når eg kjøpte den så det hadde blit veldig dyrt for han som hadde den viss han skulle sette bort all jobben på den for han kunne ikkje skru sjølv.

Har en turbomotor(400-500hk) som snart er klar ellers har eg ikkje noe planer for den.

Har du hatt den siden du vet mye om den?

Kan være eg er for gammal, men en PELL bil er?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser ikkje så verst ut den.

Veit ikkje heilt om eg gidd å lage en tråd på den, men viss noen har spørsmål kan eg selfølgelig svare på de.

Viss det skulle vere stor interesse for de kan eg sikkert lage en liten tråd.

er no selfølgelig du må lage en tråd om øsa di:)

såg no rå ut den, så må no få fart på en tråd her:iconsm

hehe vill vete alt og da meiner eg alt:thumb

hv er gjort, motor+++++++++++++++

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bilen min ja:1.jpg

Den var ikkje i noe bra teknisk stand og en del rust under når eg kjøpte den så det hadde blit veldig dyrt for han som hadde den viss han skulle sette bort all jobben på den for han kunne ikkje skru sjølv.

Har en turbomotor(400-500hk) som snart er klar ellers har eg ikkje noe planer for den.

Har du hatt den siden du vet mye om den?

Kan være eg er for gammal, men en PELL bil er?????

Det er bare blitt pell bil. HAn heter PELL til etter navn.

Vi Bygde den bilen for 2 år siden dvs 2,5 år siden. En jævlig jobb...

Under vet eg ikke kordan den var da. Litt rust var det jo. Og ja gutten som kjøpte den bar en kar som ikke har peiling. Det er faktisk ikke mindre enn 16 liter lakk på den bilen der. Hele bilen ble sparklet og rettet det lille som var av bulker så ble det lagt slipe grunning på hele bilen og boddy på skjørtene. Hull i dører og lister nede ved kanalen sveiste vi igjen. Men eg vet at han som kjøpte må ha gjort noe drastisk merkelig under bilen for den var i bra stand under når kompisen min solgte den.

Det var jo bare en orginal B230F maskin som sto i den da når han sogte den. Og det er nok sikkert det som står i den no. Topp dekselet e det fgaktisk eg som har pusset og høy glans polert. Den har vært sinnsykt lav en gang i tiden den bilen der. Her i bergen visste alle om den. Da var den bare helt enkel rød. Så kjøpte han felger til bilen. men pga ikke høyt nok innpress så kunne vi ikke senke den mer. Meningen var å ta felgene med til frank mhon og få dreid av de litt. men det skjedde ikke. Vet ikke om det ble gjort noe mer med den bakluken. Eg lagde en midlertidig kobling på den med en wire som var bunnet i en Jægermaister flaske i baksete. E den der enda???? Det var meningen og legge opp sånn der motor på den bakluken men det skjedde bare ikke. vet ikke koffor.

Så hadde han bilen i ett år og solgte den med god samvittighet. Gutten som kjøpte den gikk 2 runder runt bilen kjørte den igjennom en rundkjøring ned en bein vei og opp igjen og sa eg tar den. Vel greit nok.

Deretter kjøpte Mr Pell en volvo 960 og hente sammen med meg 19" og heiv på den. Den bilen gjorde han og litt små knask med. fikk trekt om noen dør trekk til skredder sydde ekte skin trekk. og lakerte ndere del av front og bakfangeren. Bilen bli stil ren og flott og se til. Så byttet han den mot en 240 89 mod. + mellom legg og den bilen er han nettopp ferdig med. Bilder av bilen finner du her http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=114898&page=14

Vel håper du ikke vil forandre på lakken på denne bilen. Det er tross alt en veldig spesiell lakk og det er ikke mangen som har en skyggelakkert volvo med candy og perlemor i lakken.

Godt å vite at den er kommet i gode hender. Og håper å få se den igjen med stor motor.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider