Gå til innhold

Mistet turbotrykk

Ranger emnet


oWe

Anbefalte innlegg

Oppdaget istad at turbotrykket er helt borte på min 1,9 TDI. Stoppa på Statoil i Hamar og tok en kjapp titt. Virket som om alle vakumslanger o.l. satt som de skulle. Noen som kan hjelpe meg?:confused:

oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry

 

Volvo V70 2,4 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merka det ved at bilen går sinnsykt dårlig. Må piske den ganske mye for å kunne akselerere. Og når jeg står rolig og ruser motoren forsiktig, kommer ikke det lille suset fra turboen. Klarer såvidt å holde 80km/t på 6. gir.

oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry

 

Volvo V70 2,4 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka så vidt på det igår. Har en en liten mistanke om at det er en vakumlekasje en eller anna plass. Men pokker ass..

Hør fra deg når du får tilbake din da.

Passer lommeboka mi sinnsykt dårlig det her nå ass... :(

oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry

 

Volvo V70 2,4 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var nok mest sansynlig vakumlekasje her.

 

"brest i plastslange fra vakumpumpe til bremsekraftforsterker" Dette ville nok gi den nok falskluft til å streike... De skulle bestille ny slange..

 

Noen som kan si meg om det er mye stress å bytte denne selv?

 

Ga de deg no prisoverslag på reperasjonen ell?

oWe - Lyden er faktisk hele opplevelsen.... sorry

 

Volvo V70 2,4 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OWE, har du 115HK utgaven???

Min er like ens til tider. Da jeg kjøpte den var luftmassemåleren gåen, da var den DØD!!! dro ikke i det heletatt.

Nå er det avogtil slik att hvis jeg kjører hardt (bånn padal opp en lang motbakke i 6gir ca 130km/h) da dør den, den slutter plutselgi å dra. men min våkner til liv igjen hvis jeg slår av tenniga og starter den igjen, da går den som om ingenting har skjedd.

Jeg kjørte vag-com, der står det (fritt oversatt) For mye eller for lite Ladetrykk, sammen med en feil kode. tok den med til møller, der sa dei att det kunne være mye, SPREKK I EN SLANGEN, feil ved noen følere,+++ Dei hadde hatt inne en bil med samme problem og dei hadde brukt lang tid på å finne ut hva feilen var.

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere med problemer med turbotrykk...

Kan nesten garrantere at det er feil på vacumet, evnt en slange eller trykkregulator.

Har lekt meg masse med styring av turboen i bilen min og lært med en del om dette, ikke noe problem å lure elektronikken her.. hehe

Setter man fullt vacum på slangen til wastegaten, vil man få fullt turbotrykk, altså turboen din vil bare fortsette å lade til trykkføleren gir beskjed til hjernen om at noe er feil, og bilen vil da gå i nødmodus. dette vil også gjelde hvis trykk-justeringen er defekt. Regner med at dette er problemet til Merog(trykkregulatoren).

Hvis vacumslangen er sprukket, eller er annen lekasje, vil dette ha motsatt virkning, altså nesten null turbotrykk, eller sent turbotrykk.

Med mindre det finnes en feil i systemet ditt, som gjør at den går i nødmodus hele tiden. Dette vil da gjelde for deg oWe...

men er lett å teste dette da...

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag til feil, :)

Hvor mye koster den dere trykkregulatoren da? (Sikkert ikke billig)

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

 

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å teste litt ja...

hmmm... er ikke sikker på hvor mye en slik regulator koster... men det du evnt kan gjøre, er å bytte den med den som styrer EGR-ventilen (sitter til venstre for trykkregulator), siden disse er like... (hvis jeg ikke husker feil og driter litt i skoen min nå) :)

er sikkert ikke billig, som du sier...

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår