Freddy325 Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Hei, har noen spørsmål angående en Bmw 520 E34 jeg prøvekjørte idag. Det har seg slik at bilen dro en del til høyre når vi kom opp i en 70-80. Eieren mente at det var fordi det var for store dekk fremme (235) Jeg tenkte det kanskje kunne være at forstillinga ikke er helt avbalansert. (Har ikke akkurat så veldig mye peiling her) En annen ting var at når jeg bremsa ned fra ca 80, så rista det voldsomt i ratt og bil. Er det mulig at dette er bare kast i bremseskivene, eller er det noe annet? Bilen har gått 210.000. Takk på forhånd ;) Siter --------------------------------------------------- BMW 525 24V E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 stor sannsynlighet for at den kan spore litt med 235 dekk ja, og ristinga skyldes nok bare kast i skivene.. :) Siter Bmwccn #7477 Bmw E39 520I(solgt) Chevrolet G30 Starmaster(solgt) S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teck Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 støtter den der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 eller utslitte klosser? Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy325 Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Takker for svar. Jeg tipper også at det er kast i skivene. Men måtte ha litt eksperthjelp ;) Men det kan vel også kanskje være utslitte klosser...... Siter --------------------------------------------------- BMW 525 24V E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza-kid Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Kan også være kasterstagene foran (kule eller foring) som gjør ristinga ved bremsing, var ute for det på gamlebilen min. Det vil også føre til at spissinga/forstillinga blir skeiv og den kan da dra til en av sidene. Er det foringen kan du se det med å kjøre sakte fremover og så bremse kontant. Få en kompis til å stå på utsiden av bilen og se om hjulet beveger seg uvanlig mye (se etter forskjell på sidene). Eller kan du gjøre det samme på grav mens du ser på foringen eller kula. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy325 Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Har snakket med en BMw-mann om det. Han sa og at det kunne være kasterstagene. Takker for svar. Siter --------------------------------------------------- BMW 525 24V E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Det er _garantert kaststerstagene , hadde nettopp samme problemet selv , bytta disse og satte i nye powerflexforinger og nå er den som en ny bil å kjøre :D Helt normalt på BMW'er over 200k Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Har samme ristinga selv.. Regner med at det er skiver... Hvor kjøpte du stag og foringer Coaslip? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valoi Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 bilen min rister voldsomt mellom 80-120 kmt.. den var nettop på EU og kom ikke gjennom pga utslutt "hjelpe snekke" noen som vet hva det er? det er vel ikke hele snekka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 http://www.powerflex.no Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza-kid Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 bilen min rister voldsomt mellom 80-120 kmt.. den var nettop på EU og kom ikke gjennom pga utslutt "hjelpe snekke" noen som vet hva det er? det er vel ikke hele snekka? Hjelpesnekka er på høgre side av bilen, IKKE en del av snekka, men virker som en slave/opplagring for den. Mener og huske at du får kjøpt løse lager til den, vet hvertfall at det ikkje koster så mye og at det er kjapt gjort å skifte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 hjelpesnekke er et løst lager som du må presse ut... det sitter ike så veldig... koster ca 160kr tror jeg .. har skifta 10 stk no(i dag faktisk) Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valoi Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Ok,, hvor for jeg kjøpt dette lageret da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 altså når jeg skrev i dag så mente jeg at jeg har skifta på en bil i dag ikke at jeg har skifta på 10 biler i dag hehe bare så det er sagt Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg