Gå til innhold

Spm. om E34

Ranger emnet

Freddy325

Anbefalte innlegg

Hei, har noen spørsmål angående en Bmw 520 E34 jeg prøvekjørte idag. Det har seg slik at bilen dro en del til høyre når vi kom opp i en 70-80. Eieren mente at det var fordi det var for store dekk fremme (235) Jeg tenkte det kanskje kunne være at forstillinga ikke er helt avbalansert. (Har ikke akkurat så veldig mye peiling her)

En annen ting var at når jeg bremsa ned fra ca 80, så rista det voldsomt i ratt og bil. Er det mulig at dette er bare kast i bremseskivene, eller er det noe annet? Bilen har gått 210.000.

Takk på forhånd ;)

---------------------------------------------------

BMW 525 24V E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være kasterstagene foran (kule eller foring) som gjør ristinga ved bremsing, var ute for det på gamlebilen min.

Det vil også føre til at spissinga/forstillinga blir skeiv og den kan da dra til en av sidene.

Er det foringen kan du se det med å kjøre sakte fremover og så bremse kontant. Få en kompis til å stå på utsiden av bilen og se om hjulet beveger seg uvanlig mye (se etter forskjell på sidene). Eller kan du gjøre det samme på grav mens du ser på foringen eller kula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er _garantert kaststerstagene , hadde nettopp samme problemet selv , bytta disse og satte i nye powerflexforinger og nå er den som en ny bil å kjøre :D Helt normalt på BMW'er over 200k

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
bilen min rister voldsomt mellom 80-120 kmt.. den var nettop på EU og kom ikke gjennom pga utslutt "hjelpe snekke" noen som vet hva det er? det er vel ikke hele snekka?

Hjelpesnekka er på høgre side av bilen, IKKE en del av snekka, men virker som en slave/opplagring for den.

Mener og huske at du får kjøpt løse lager til den, vet hvertfall at det ikkje koster så mye og at det er kjapt gjort å skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...