Gå til innhold

Min Corrado

Ranger emnet


Nitros

Anbefalte innlegg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

 

Litt om bilen:

Den er kjørt litt over 200.000km

Skinn interiør

det meste av utstyr: startsperre,alarm,el seter,el takluke osv osv.

Jeg er den 4. eieren, 1. hadde den fra ny helt til 1997 som da ble importert til norge da til eier nr.2, 3 eier kjøpte den ifjor sommer til nå.

 

Det som er gjort med bilen til nå:

den har tatt service hos VAG helt fram til 100.000.

Ved 130.000km tok den en total overhaling av motor og g-lader, så det er vel på tide med en ny service samt overhaling av lader.

Det er effektanlegg hele veien fra kat og bakover.

KN innsatsfilter

17" felger (bilde kommer)

forsterkede motorfester og foringer rundt om hele bilen.

Ellers tror jeg det meste er helt orginalt.

 

Litt små feil som skal utbredes:

ABS funker ikke - Tipper det er bare å rense sensorene

Ved 2100 rpm ca piper olje trykk lampa - påtide å bytte sensor?

Skriker litt fra motor ved full ratting - bytte servo reima?

Effektanlegget dunker veldig på understellet - Noen som har en go plan?

Litt fri eksos men det er vel greit å fikse.

Litt tikke lyder fra G-lader området - er vel påtide med en overhaling ja.

Er forskjellig nøkkel til alle låser på bilen(tenning,bak,vdør,hdør) - noen som har låseselyndrer med nøkkel å selge? :P

Sprekker i blink lysene fremme - må ha nye glass ja

Elektriske ryggvipping fungerer ikke - hmmmm ny motor?

Trenger også dekslet rundt belte festet som vises på interiør bildet.

 

Planer:

Fjerne hengerfeste

Nye Clear-red baklamper

Rs4 fanger

Ny grill

Kansje et GTX hekkskjørt

Open air sideskjørt

Shining i motor rommet.

tv og pc

litt anlegg skader vel ikke

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde en ulykke med å skli bakover med i en veldig skråstilt, svingete og bratt bakke så skrapet opp dør, framskjerm og bakre hjulbue. Så for denne måneden blir det et stillegående prosjekt.

 

Har ny dør i samme farge.

Framskjerm skulle norskbildelsenter sende så snart som mulig

bakskjermen skal jeg få rettet opp i helgen sannsynligvis

Deretter en lakkering i bynnelsen av mai.

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70k uten å overhale g-laderen er vel å pushe grenser. Regn med store interne skader og masse masse penger for ny g-lader. At eksosen dunker er et tegn på dårlig design og gåene gummifester. Du kan få kodet om alle låsene ganske enkelt, det er iallefall ingen vits i å kjøpe nye.

 

Fin bil, digger interiøret ditt! Keen på å byttelåne litt? :D Ellers kunne den kanskje trengt en ny grill, eller iallefall at noen tar vekk den lyktespoileren.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, men G-ladern ladder 0.6bar og den tikker bare ved kald motor.

 

Er det en enkel måte å se hvordan stand der er i? blir det 10.000kr bygger jeg heller om til turbo.:)

 

bra at den ser pen ut i andre sine øyne å ikke bare mine :D

 

Fikk med et bakrute deksel med sånn løft bakerst på den sånn at bakdelen på dekslet ligg i bue og ikke inn mot ruten. prøvde den litt å detså veldig bra ut;)

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70k uten å overhale g-laderen er vel å pushe grenser. Regn med store interne skader og masse masse penger for ny g-lader

 

Og raser laderen er det store sjanser for at du får metall deler fra laderen inn i motoren og får totalhavarert motor også

 

Normalt koster det nok mer enn 10t å konvertere til turbo, pluss at du da må vise den hos BT og ha bremsepapirer

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og raser laderen er det store sjanser for at du får metall deler fra laderen inn i motoren og får totalhavarert motor også

 

Normalt koster det nok mer enn 10t å konvertere til turbo, pluss at du da må vise den hos BT og ha bremsepapirer

 

Du er så negativ :P

 

Skal nok klare å få den turbo konvertert til 10.000

 

kan åpne laderen om ikke så lenge og se hva som skjer. må jeg ha nye pakninger hvis jeg åpner den?

 

Fin bil..

 

Har hørt at interiøret er til salgs for 100 kr? :D

Hmm.. må vertfall ha 130kr :)

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det dekselet du er ute etter, men har alt annet av det beige inni bilen om du noengang trenger noe. Gratulere

 

Kjekt å vite :D har du det trekket som går rundt takluken? tror det er fast i pakningen

 

70k uten å overhale g-laderen er vel å pushe grenser. Regn med store interne skader og masse masse penger for ny g-lader. At eksosen dunker er et tegn på dårlig design og gåene gummifester. Du kan få kodet om alle låsene ganske enkelt, det er iallefall ingen vits i å kjøpe nye.

 

Fin bil, digger interiøret ditt! Keen på å byttelåne litt? :D Ellers kunne den kanskje trengt en ny grill, eller iallefall at noen tar vekk den lyktespoileren.

 

Hva er intervallene på overhalingen på en orginal G-lader? 60.000km?

De må vel ha satt den grensen en del under hva den tåler.

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å vite :D har du det trekket som går rundt takluken? tror det er fast i pakningen

 

 

 

Hva er intervallene på overhalingen på en orginal G-lader? 60.000km?

De må vel ha satt den grensen en del under hva den tåler.

 

Akkurat taktrekk og gulv teppe er vel det eneste jeg skal bruke selv av det jeg har.

Intervallene er oftere enn det. Kommer ann på størrelsen reimhjulet som ligger under det plast dekselet til venstre for laderen når du kikker i motoren. Mange som bytter til mindre og da tror jeg det ble mer turtall. Men finnes folk som har bedre greie på dette en meg. jeg tror intervallene er mellom 20 og 30. Om det tikker i laderen er det ekstra viktig og ALDRI gi hard gass før oljetemp. er oppe i noen grader. 80? tror jeg. Men her er det også folk som har mer greie på det en meg.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervallene er 50-80000 km avhenging av ladehjulstørrelse og kjøremønster

 

Sett gjerne opp et budsjett slik at jeg får se hvordan du klarer turbokonvertering til 10 lapper :D

 

PS! Ikke negativ, bare vet hva jeg snakker om thk.gif

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nettop begynt å tikke, var ikke sånn da jeg kjøpte den og jeg har hadd den en måned.

 

Kjøremønster vil jeg si er bra. går sjeldent på tomgang bortsett fra når jeg hviler bilen 1 minutt etter kjøring. venter til 92 grader på oljen før jeg går noe over 3000rpm. Syntetisk olje. Det er orginal ladehjul. Ingen form for trimming fortsett fra effektanlegget.

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår