CorraDon Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hmm, 50-80 000 km? Med mitt 65mm reimhjul og? Fikk beskjed om å overhale hver 10 000 jeg... Og da regnet jeg med de 3000 i innkjøring og... BTW: Nitros, synes bilen ser bra ut jeg, smooth interiør;) Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 tikke lyd fra laderen ? sikker på det ikke e toppen . normalt på mangen vw på kald motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hmm, 50-80 000 km? Med mitt 65mm reimhjul og? Fikk beskjed om å overhale hver 10 000 jeg... Og da regnet jeg med de 3000 i innkjøring og... BTW: Nitros, synes bilen ser bra ut jeg, smooth interiør;) Takk takk :D tikke lyd fra laderen ? sikker på det ikke e toppen . normalt på mangen vw på kald motor. Er jo hydraulyske ventil løftere Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 80 grader er mer enn nok for å kunne kjøre fullt ut. Når oljen begynner å bli endel grader over 100 smører den ikke like bra lenger. Hvis du ville vite det da ;) Hvilken viskositet har oljen din? 10W40 er visstnok det som er "tingen" for g60-motorene som har gått endel kilometer. 5W40 og 0W40 blir for tynt for en "sliten" motor som har gått endel kilometer. Har du ikke skiftet olje på en stund, kan det komme av dette. Skift olje og originalt filter, så føler bilen seg bedre ;) Originalt ladehjul er 78mm hvis jeg ikke tar feil. Du trenger heller ikke la bilen "kjøle seg ned" etter kjøring heller, så vidt jeg vet. Det er for turbobiler. Kompressorer blir ikke varme, og trengs derfor ikke kjøles ned i samme grad som turbobiler. Hvorfor vil du sette turbo på når g-laderen er så kul? Turbo er ut. og dessuten, selv om de er hydrauliske løftere, kan det fortsatt være dem. Kjent feil. Det kan være mange ting, jeg har nemlig det samme problemet selv. Det kan selvfølgelig være kamakselen selv, men kamaksel-belte-strammeren (direkteoversatt fra engelsk den der ;) ) er også en mulighet. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 min tikka også fælt før jeg bytta løfterene.. Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 hva koster dette da? og er det mye arbeid inkludert? utelukk heller de billigere tingene som beltestrammeren og oljen før du gjør slikt. siden den bare gjør det når den er kald, kan det hende det er oljen. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Tenkte det kunne være et lager i Laderen men ja det kan jo bære løfterne, bare rart den gjør det da den er kald som du sier, men tenkte på ventilene da de er jo selvjusterende? Bilen går på 10w40 Syntetisk ja. Jeg så på filtret og det var ikke et orginal siden det ikke var sånn mutter på den. Selges det orginal filter på internett en plass? Jeg slår av lysene og alt strømforbruk sånn at den får laddet seg opp litt, men trodde jeg trengte å kjøle Laderen også. Hvorfor turbo? Det er både fordeler og ulemper med kompressor og turbo, men er jo mest økonomisk med turbo så lenge man ikke blir så alt for plaget. Vil heller ha kompressor for å si det sånn, siden den ikke sliter med turbo-lag å mye varmgang og ikke minst bunndraget. må jeg kjøpe NY G-Lader til over 10k blir det turbo.:) Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 originalt filter koster 150kr, ikke verdt å bestille det fra andre steder enn møller. har du dårlig batteri, eller lader ikke batteriet ordentlig? hvis ikke er det intet problem. bare ikke kall bilen din g60 turbo hvis du skal bygge om. da blir det nemlig en 8v turbo motor. Skrukompressor er også et alternativ, hvis du heller vil ha kompressor enn turbo. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Hmm, 50-80 000 km? Med mitt 65mm reimhjul og? Fikk beskjed om å overhale hver 10 000 jeg... Og da regnet jeg med de 3000 i innkjøring og... Hvem var det som sa 10000km? Og du trenger ikke mer enn 800 km med innkjøring under 3000 o/min (2500 o/min med 65mm hjul) EDIT: Min G60 lader kommer til å bli overhalt ca hver 5-6000km, men så kommer jeg til å kjøre med 1,6-1,7 bar trykk og da;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Han jeg kjøpte bilen av som rådet meg til dette! Men så deilig da, da kan jeg jo bare kjøre på da!;) Hvor lenge anbefaler du Polo? Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Tenkte jeg skulle finne ut hvor det tikket, og hørtes ut som det kom fra toppen og ikke G-laderen. Samtidig var jeg nyskjerrig på tilstanden til G-laderen. Så jeg åpnet slangen inn mot ic'en og fant VELDIG mye olje der. Tror jeg må skru den av og sende den til overhaling ja. Forige eier sa den brukte litt olje, og nå vet jeg hvorfor... Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 host... send den til frode aka. poloclassic ...host den eneste i norge jeg ville stolt på for å overhale g-laderen min iallefall. ordet på gaten er at g-tech er amatører og volksport "stjeler" g-ladere, og ikke sender dem tilbake ;) Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Kansje det. skal sende han en pm. takk for tipset :) har prøvd å ringe volksport 100 ganger uten å få svar. g-tech fikk jeg svar med en gang, men det var for å skaffe framskjerm. han virket seriøs vertfall. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 tror ikke strammehjulet til register reimen tikker selbekk. Da det bare er ett kule lager det og .;) Men lurer hva som gjør det med tikkingen må være løfterene som er slitt på disse gamle vw slik at olje lekker litt forbi og gir dårlig løfr. men kan tikke mer enn nok fra bare en til at det kan høres gale ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Han jeg kjøpte bilen av som rådet meg til dette! Men så deilig da, da kan jeg jo bare kjøre på da!;) Hvor lenge anbefaler du Polo? 50000-80000 km avhenging av ladehjulstørrelse og kjøremønster Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.