Gå til innhold

Min Corrado

Ranger emnet


Nitros

Anbefalte innlegg

Hmm, 50-80 000 km? Med mitt 65mm reimhjul og? Fikk beskjed om å overhale hver 10 000 jeg... Og da regnet jeg med de 3000 i innkjøring og...

 

 

BTW: Nitros, synes bilen ser bra ut jeg, smooth interiør;)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, 50-80 000 km? Med mitt 65mm reimhjul og? Fikk beskjed om å overhale hver 10 000 jeg... Og da regnet jeg med de 3000 i innkjøring og...

 

 

BTW: Nitros, synes bilen ser bra ut jeg, smooth interiør;)

 

Takk takk :D

 

 

 

tikke lyd fra laderen ? sikker på det ikke e toppen . normalt på mangen vw på kald motor.

 

Er jo hydraulyske ventil løftere

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 grader er mer enn nok for å kunne kjøre fullt ut. Når oljen begynner å bli endel grader over 100 smører den ikke like bra lenger. Hvis du ville vite det da ;)

 

Hvilken viskositet har oljen din? 10W40 er visstnok det som er "tingen" for g60-motorene som har gått endel kilometer. 5W40 og 0W40 blir for tynt for en "sliten" motor som har gått endel kilometer. Har du ikke skiftet olje på en stund, kan det komme av dette. Skift olje og originalt filter, så føler bilen seg bedre ;)

 

Originalt ladehjul er 78mm hvis jeg ikke tar feil. Du trenger heller ikke la bilen "kjøle seg ned" etter kjøring heller, så vidt jeg vet. Det er for turbobiler. Kompressorer blir ikke varme, og trengs derfor ikke kjøles ned i samme grad som turbobiler.

 

Hvorfor vil du sette turbo på når g-laderen er så kul? Turbo er ut.

 

og dessuten, selv om de er hydrauliske løftere, kan det fortsatt være dem. Kjent feil. Det kan være mange ting, jeg har nemlig det samme problemet selv. Det kan selvfølgelig være kamakselen selv, men kamaksel-belte-strammeren (direkteoversatt fra engelsk den der ;) ) er også en mulighet.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det kunne være et lager i Laderen men ja det kan jo bære løfterne, bare rart den gjør det da den er kald som du sier, men tenkte på ventilene da de er jo selvjusterende?

 

Bilen går på 10w40 Syntetisk ja. Jeg så på filtret og det var ikke et orginal siden det ikke var sånn mutter på den. Selges det orginal filter på internett en plass?

 

Jeg slår av lysene og alt strømforbruk sånn at den får laddet seg opp litt, men trodde jeg trengte å kjøle Laderen også.

 

Hvorfor turbo? Det er både fordeler og ulemper med kompressor og turbo, men er jo mest økonomisk med turbo så lenge man ikke blir så alt for plaget. Vil heller ha kompressor for å si det sånn, siden den ikke sliter med turbo-lag å mye varmgang og ikke minst bunndraget. må jeg kjøpe NY G-Lader til over 10k blir det turbo.:)

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

originalt filter koster 150kr, ikke verdt å bestille det fra andre steder enn møller.

 

har du dårlig batteri, eller lader ikke batteriet ordentlig? hvis ikke er det intet problem.

 

bare ikke kall bilen din g60 turbo hvis du skal bygge om. da blir det nemlig en 8v turbo motor.

 

Skrukompressor er også et alternativ, hvis du heller vil ha kompressor enn turbo.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, 50-80 000 km? Med mitt 65mm reimhjul og? Fikk beskjed om å overhale hver 10 000 jeg... Og da regnet jeg med de 3000 i innkjøring og...

 

Hvem var det som sa 10000km? Og du trenger ikke mer enn 800 km med innkjøring under 3000 o/min (2500 o/min med 65mm hjul)

 

EDIT: Min G60 lader kommer til å bli overhalt ca hver 5-6000km, men så kommer jeg til å kjøre med 1,6-1,7 bar trykk og da;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle finne ut hvor det tikket, og hørtes ut som det kom fra toppen og ikke G-laderen. Samtidig var jeg nyskjerrig på tilstanden til G-laderen. Så jeg åpnet slangen inn mot ic'en og fant VELDIG mye olje der. Tror jeg må skru den av og sende den til overhaling ja. Forige eier sa den brukte litt olje, og nå vet jeg hvorfor...

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke strammehjulet til register reimen tikker selbekk. Da det bare er ett kule lager det og .;)

 

Men lurer hva som gjør det med tikkingen må være løfterene som er slitt på disse gamle vw slik at olje lekker litt forbi og gir dårlig løfr. men kan tikke mer enn nok fra bare en til at det kan høres gale ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjøpte bilen av som rådet meg til dette! Men så deilig da, da kan jeg jo bare kjøre på da!;) Hvor lenge anbefaler du Polo?

 

50000-80000 km avhenging av ladehjulstørrelse og kjøremønster

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår