Gå til innhold

Min Corrado

Ranger emnet


Nitros

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så jeg er altså ikke alene. litt dumt hvis vi mister den pinnen da. lurer på hvordan man fjerner den.

 

Har bestemt meg for å fjerne g-lader og kjøre uten den på torsdag siden bilXtra ikke kunne skaffe den før da. så da blir det rengjøring innvendig i rør og slikt samt hele motoren og olje skifte. Er det for dumt å bruke sånn mobil1 15W40 helsyntetisk eller er det for billig for motoren?

 

Er dette en lur eller idiotisk måte å omdirigere innsuget (ja vet fint tegnet:D)?

etter.JPG

bare spekulerer litt...

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

filter på ISV. den skal jo bare suge inn luft på tomgang, eller sprute ut overtrykk når trykket blir for høyt for MAP sensoren. Luften som kommer ut av ISVen ved et slikt overtrykk er jo allerede varm, så, det er ikke et poeng i å resirkulere denne luften. G-laderen klarer definitivt å dytte på den ekstra luften som blir ventilert ut i frisk luft.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

filter på ISV. den skal jo bare suge inn luft på tomgang, eller sprute ut overtrykk når trykket blir for høyt for MAP sensoren.

 

map sensoren bryr seg ikke om trykket blir for høyt. Den gir ut 5volt uansett hvor høyt det blir over maks, så har ingenting å gjøre med isv'en.

 

Beste er å resirkulere den på trykk siden tilfelle den lekker så du ikke mister trykk. Eneste oppgave ISV har er å åpne og stenge for vacuum for å justere tomgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

map sensoren bryr seg ikke om trykket blir for høyt. Den gir ut 5volt uansett hvor høyt det blir over maks, så har ingenting å gjøre med isv'en.

 

Beste er å resirkulere den på trykk siden tilfelle den lekker så du ikke mister trykk. Eneste oppgave ISV har er å åpne og stenge for vacuum for å justere tomgangen.

 

Ved 3,7 volt på mapsensoren åpner den isv-ventilen. Dette er noe det ikke går an å mappe seg vekk fra. Blir ikke ladetrykket mindre da i et gitt tidsrom (husker ikke hvor langt det er), retarderer hjernen tenningen. Det er derfor bedre å slippe de 2-3 psi'ene ut en å kjøre det tilbake på trykk siden. Du taper mer effekt på den retarderte tenningen enn på å slippe ut luften. PSD har forsket mye på dette

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår