Gå til innhold

Min Corrado

Ranger emnet


Nitros

Anbefalte innlegg

har spekulert litt på det der med filter på ISV'en. nå blir jo oljedampen fjernet fra returen, så lurer litt om ikke det er bedre for G-laderen å føre dampen dit?

 

Har du noen specs på den nye pumpen? eller er den orginal?

 

Det er Orginale. ingen vits å tenke på noe oppgradering fra den siden den er såppas bra.

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk også med Garanti og et A4 ark med Tips angående bruk av G-laderen. Vet ikke om han bruker å ta seg en dram eller 2 på arbeid men sto vertfall:

 

 

Altså den skal kjøres inn på 80 000km og ikke over 40000rpm. :D

 

Ser ut som det her kommet med en 0 for mye både her og der

 

Jeg pleier å anbefale

 

0-100km Max 2500

100-500km Max 2750

500-800km Max 3000

 

Alt med orginalt ladehjul

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spekulert litt på det der med filter på ISV'en. nå blir jo oljedampen fjernet fra returen, så lurer litt om ikke det er bedre for G-laderen å føre dampen dit?

 

Oljedamp (blanding mellom olje, kondens, bensin og eksos) har ingenting å gjøre inn i g-laderen og ihvertfall ikke i forbrenningskammeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wurth skaffer nok, fikk tak i på ebay i tyskland før i tiden.

 

Du tenker sikkert på vanlig teflonfett? Dette er av typen man får på sprayboks og man sprayer inn i laderen nå og da (for smøring av tettingslister)

 

Er vanskelig å få tilsendt fra utlandet da det går som farlig gods..............

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo Classic:

kansje du har, men det har ikke alle vi andre:P

De sier jo at hvis man kutter returen så halverer man g-laderens levetid!

du bruker jo det selv og det er vel ikke uten grunn... Derfor kan man jo ikke si oljedampen ikke har noe å gjøre der.

 

men uansett, er ikke Dette teflon spray?

 

Så kansje Noe sånt som et alternativ?

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første pakke fra SS Tuning kommet.

 

Dysene

Chip

G-lader med bredreims drift

Olje Feed slanger til G-lader

G-Lader drev Elosksert Aluminium 68mm

Drivreim Contitech 65-68mm

 

Manglet bare Bensintrykks Regulator 3,5bar:O

 

Fikk også med Garanti og et A4 ark med Tips angående bruk av G-laderen. Vet ikke om han bruker å ta seg en dram eller 2 på arbeid men sto vertfall:

 

 

Altså den skal kjøres inn på 80 000km og ikke over 40000rpm. :D

 

Ikke noen dram inne i bilde nei..

Har vært uheldig med den ene pcen (2 uker gammel så ble det svart gitt)

der inne ligger faktureringsprogrammet, alle garanti skriv etc etc.

Var heller det at jeg skulle på ferie og måtte få sendt ut 5-gladere den dagen så måtte jeg bare skrive det på ny he he..

og defor det ikke lå med kvittering.

den vill du få ettersendt så snart jeg får den gamle pcen tilbake evt ny pc.

viss du har betalt for 3,5bar fpr skal du få pengene igjenn eller noen andre varer for den skal ha 3,0bar fpr helt ny mapp...

 

Har vært TRAVELT for tiden for å si det mildt, alle ville ha det gjort fortest mulig før jeg dro på ferie.

måtte også få svart på mest mulig mail..

DR-Kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker sikkert på vanlig teflonfett? Dette er av typen man får på sprayboks og man sprayer inn i laderen nå og da (for smøring av tettingslister)

 

Er vanskelig å få tilsendt fra utlandet da det går som farlig gods..............

 

Tenker på sprayboks teflon. Ofte motorsykkel butikker har det også. De bruker et spesial teflon på kjedene.

 

Har en billig pc(laptop) tilsalgs til deg Stian :D

 

c64laptop.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om de vil funke. Den jeg bruker ser hvit ut når den er sprayet på, litt skumaktig. Det viktigste er at de ikke inneholder silikon. Konsistensen må ikke være av samme type som feks WD40. Det hjelper ikke. Og halverer ikke levetiden med å ta bort oljeåndingen. Den smører ikke listene så mye

 

Her er den eneste jeg har sett blitt brukt før

div_001.jpg

 

Blir brukt til smøring av samlebånd til matproduksjon

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-laderen så bra ut, takk til Stian's Glass blåsing :)

Bilde004.jpg

 

Dagens innsats:

Begynte med å fjerne kullfibertanken og slangene til den.

Bilde002.jpg

 

Så begynte jeg med å fjerne de gamle dysene:

Bilde003.jpg

Bilde005.jpg

Bilde001.jpg

Bilde000.jpg

Ellers er røde dysene montert :)

 

Fant en brennt kontakt, men enda funksjonabel.

Bilde006.jpg

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår