Gå til innhold

Åpent filter til 740?

Ranger emnet


_MazdaPowah_

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å montere åpent filter/kn-filter på en 740tic. Er det muli å få kjøpt komplette "kit" der alt følger med? Eller må je gkjøpt eget filter? ser at de blir litt liten plass til et filter mellom LMM å skjermen.

 

ingen av de anerkjente merkene har "kit" til 740/940, men jeg kan hvertfal bekrefte at feks Torshov Bilrekvisitas 70mm 300,- filter passer akkurat mellom forskjerm og LMM ;) Bruker det selv på min FT.

 

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, er nok riktig det; man får igjen etterhvert :) det er to til tre luft-filterbytter til 300,- for ett K&N filter sånn ca. Men, som en rask løsning, "bolt on" uten å måtte olje inn og tørke filteret, så er billigfilterene helt ok. Kan brukes med en gang.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel bare HVOR man skal hente den "friske" lufta fra... :shake finner liksom ingen steder man "bare" kan lage hull.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, er nok riktig det; man får igjen etterhvert :) det er to til tre luft-filterbytter til 300,- for ett K&N filter sånn ca. Men, som en rask løsning, "bolt on" uten å måtte olje inn og tørke filteret, så er billigfilterene helt ok. Kan brukes med en gang.

 

mitt filter kom forsegla fra K&N ferdig olja og klar til montering..

men som noen andre nevnte, er det sinnsykt drøy garanti på K&N filter, og sålenge en rengjør det og "steller litt med det" så vil jeg påstå at den totale pris pr. km vil bli lavere ved et genuint k&n kontra thorshov o.l

mitt filter kosta ca 700,- og går du inn på tråden om bilen min ser ud jo caliberet på det..de små homofiltrene til k&n er vist gode for 380hk(sier de selv) så da regner jeg med mitt klarer 7-800 hk(teoretisk sett selvsagt..og helt uvensentlig og igrunnen) STORT er det hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår