Gå til innhold

Produkttester

Ranger emnet


Mr. SQ

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vi kikka litt på RE i Sinsheim. Det er brutale elementer, bare se på den 6 1/2" bassen som ligger i galleriet på siden vår:) Men det var en stoooor skuffelse at de hverken hadde XXX eller MT med seg på messen....

I know :)

Ingen overaskelse det der egentlig...

Begge deler selger seg selv.

Bare 12" av den nye XXX er klar forloepig, og den er det mer enn stor nok forespoersel paa.

 

Jay:

Bor i Bergen, men det blir jo fort noen turer over fjellet paa sommermaanedene...

Jeg er nok heldigvis litt bortskjemt naar det gjelder frakten :)

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruktiv og saklig kritikk fortjener da helt klart svar fra dem det gjelder.. ;)

 

 

Enkelt. Testen ble utført på 13.8V istedetfor 14.4V fordi de aller fleste har ett batteri i bilen, og hører på musikk når de bruker bilen. Du vil aldri klare å hente ut 14.4V til stereo med motoren i gang, og nettopp derfor har vi tatt utgangspunkt i 13.8V. Om bakgrunnen for en slik avgjørelse hadde vært billig testutstyr hadde vi nok ikke kjørt testen i det hele tatt...

 

CEA-standarden er også nevnt i den aktuelle artikkelen, riktignok bare med noen få setninger som forklarer grovt hva det dreier seg om, og at bl.a. Kenwood, Fusion, Alpine etc har CEA-godkjente ytelser.

 

13,8volt var kanslkje mest normalt i gamle dager men ikke nå lenger da de fleste er klar over dette problem. men uansett det er ikke som er "selve" problemet.

 

Det er stor sett 2 typer power supply til forsterkere: REgulerte og UREgulerte. den regulerte vil hele tiden "måle" spenningen fra batteriet og utfira det justre opp eller ned spenningen når toroid trafon levere den symetriske spenning til utgangs transistorene, "ulempen/begrensisngen" med den type løsning er at den begrenser effekten enten impedansen er relativ lav eller med tungcrevet elementer. men fungere fint på lettdrevne elementer.

Den Uregulert vil variere i sterk grad på spenningen i batteriet. med 12volt vil feks levere "puslete" 25watt men med 14,4volt vil den øke effekten med ca 3dB... dvs at den vil yte 75watt og enda mer om impedansen blir under 2ohms... dette "triksett" kommer fra konkuranse miljøene da ampene ble spec til "lavere" effekt når i realiteten de kunne levere langt mer med høyere batt spenning i batteriet. Fordelen med slike uregulerte power supply er som sagt at man kan innhente mye mer effekt med 14,8volt og omvendt om man laster ned forsterkeren...

 

Vel, som du ser så er det ganske relevant på hvordan ampene blir målt og det er også grunnen til at produsenten informeren under hvilken spenninger man kan oppnå de oppgitte effekt...

 

det er "enklere og billiger" å benytte REgulerte power supply da ampen ikke trenger så store kjøle profiler eller mange switch transistorer da man hele tiden justerer effekten som den kan "maksimalt" yte....

 

ellers synes jeg det var noen fine beibs i bladet... biler+babes+lyd er en "riktig" kombinasjon synes jeg da... ;) tror nok Glenn synes det samme :tannløs husk å ta med den "ny" dama di ut på tur og Glenn og la henne nytte både den ene og den andre... ;-) litt god lyd og forresten!! :tannløs man blir aldri "for gammelt" til sånt vet du...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår