Gå til innhold

Kjørekomputer - Kabler

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

FANT DETTE PÅ CALIBRA.NO PÅ DENNE LINKEN http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=29460

NÅGEN SÅ VETT OM DENNE LIGGE KLAR PÅ VECTRA ÅG?

xedriver - 09.04.2006 18:36

Har akuratt montert inn kjørekomputer i bilen min nå, og du har garantert disse kontaktene liggende. Kontakta til knappene i midtkonsollen finner du under teppet, du må ta ut midtkonsollen for å få øye på den. Den gule kontakta, finner du hvis du demonterer hanskerommet og legger deg ned og titter bak den veggen som er mot klokka.. Sitter strippset og teipet fast til resten av ledningsnettet.

Johnny B - 09.04.2006 19:26

her er kontakten i min bil

genscrap.jpg

genscrap2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke den kabelen ihvertfall. Men som jeg har skrevet på forumet tidligere så ligger følern til computeren i abs-følera. Jeg har ikke abs, har du?

Gidder du å sjekke i sikringboksen din om du har ledig port til sikring der det står ABS (Altså det er ikke sikring der, men du ser ledningene der..)

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder du å sjekke i sikringboksen din om du har ledig port til sikring der det står ABS (Altså det er ikke sikring der, men du ser ledningene der..)

Kan gjøre det imorra. Skal sette på nye bremser imorra... :) Slissa... Pent...

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet alle kontakter til kjørekomputer (gul plugg, hvit kontakt med 5 ledninger til styreknapper og plugg til temp. føler ute (tror det er den jeg har funnet :op. Den er plassert bak releboks i motorrom og har en blå, -hvit/blå, -og en brun ledning) , men så begynner du å snakke om ABS... hva slags info henter kjørecomputer fra den? syns det er litt merkelig at alle ledninger ser ut til å være der, men vil ikke virke uten abs..?? Høres litt feil ut det der :op (jeg har ikke abs, vil det ikke virke da?).

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller forbruk, litt vanskelig å beregne forbruk uten å vite hastighet/kjørelengde, kjørekomputeren trur du står å ruser opp bilen når du kjører...

Om den ikke får noe hastighetssignal, men kan hende den får det fra annet sted så vidt jeg vet da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider