Gå til innhold

Kjørekomputer - Kabler

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Finner fint lite om denne computeren i haynes boka (fant noe i kapittel 12 side 7 svensk versjon). dessuten står det vel helst hvordan ting demonteres og monteres. Så vet jeg heller ikke hva kjørecomputer er på svensk (färddator kanskje :op, men fant ikke dette i stikkordregister). Og de koblingsskjemaene sliter jeg også "litt" med å tyde :)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner fint lite om denne computeren i haynes boka (fant noe i kapittel 12 side 7 svensk versjon). dessuten står det vel helst hvordan ting demonteres og monteres. Så vet jeg heller ikke hva kjørecomputer er på svensk (färddator kanskje :op, men fant ikke dette i stikkordregister). Og de koblingsskjemaene sliter jeg også "litt" med å tyde :)

Nermeste jeg også kom var kapittel 12 side 7. Engelsk version.

Og de koblingskjemaene skjønner jeg pent lite av :P

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sjangs til å gjøre dette i går, men her er det nå :D

Her fant jeg ett koblingsskjema der färddator er med...

KoblingsskjemaComputer.jpg

Si ifra hvis det er feil eller du ser etter ett annet skjema :)...

Klarer du å tyde ut ifra dette skjemaet hva som er hastighetssignal, hvor den henter det, og hvilke andre komponenter som har med computeren å gjøre? (hvis det i det hele tatt går an å lese det ut ifra dette). Jeg ser ihvertfall hvor tempmåleren ute er på skjemaet :op (12 og 13 ut ifra U2)

Ett skjema til hvis det hjelper noe mer:

Koblingsskjema.jpg

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah teite meg :boxers

burde tenkt på det da, calibra som har det ?

calibra har det helt sikkert de og (er jo omtrent den samme bilen som vectra). vectra har det, og her en dagen jeg var hos bilopphøgger, fant jeg i en omega (knapper, så ikke etter temp føler, men er vel på de bilene det og)

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider