Gå til innhold

Felgen/dekket tar i støtdemperen..

Ranger emnet

Cooolman

Anbefalte innlegg

Jeg monterte for ca 3 uker siden justerbart senkesett (V-maxx) som jeg kjøpte fra EyeCandyracing.no. Jeg har kjørt på vinterdekk fram til nå og det har gått greit.. Men når jeg skulle legge om til sommerhjul så merka jeg fort at dekket/felgen tar i støtdemperen slik at det ikke er klaring i det hele tatt. Jeg har hatt disse felgene (215/40-16) (RH ad cup 7,5 med inpress på 35) når jeg kjørte med orginale fjærer og med senkefjærer, uten problemer. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få klaring? justere spissing etc?

Tusen takk på forhånd!

mvh

Cooolman

VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter

Audi 80cc 86 modell, 15" ATS, 60mm senking, sota ruter, et rått anlegg (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sånn at noen justerbare senkesett har breiere/tjukkere fjørbein, så er vel derfor du opplever dette nå. Beste vil nok være å sette på noen spacere. Få spaca det ned til ET25 så går det nok fint, vil jeg tro. Justere camberen vil jo bære være en ganske dum løsning synes jeg, da du kommer til å slite skakt på dekkene! Om ikke camberen din er feil nå da selvsagt, og du har tenkt til å justere den så den blir riktig, og at det er det som er hovedgrunnen til at det tar borti.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte spacere i dag, får håpe det løser problemet, det burde jo det.. Det blir jo mere klaring!

VW Golf III GL 96 modell, lakkerte fangere++ stort stereoanlegg, 16" RH ad cup (215/40/16) hvite blinklys rundt om, hella tåkelys, helrøde hella baklykter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor fekk du kjøpt spacerne ? pris ? mm? vet eyecandy selge,mn gidde kj bestilla fra webshop vis butikker har slike. redd eg o trenge det når mitt v-maxx sett kommer i slutten av mnd.

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte spacerne hos min lokale bilutstyrsbutikk, jeg trur dem fleste bilsjappene har sånne. Jeg betale 98kr pr stykk. Jeg kjøpte 5mm. Har ikke fått satt dem på enda, men jeg regner med at dem løser problemet. Hadde vært fint om andre sa ifra som har samme problemet eller om det er jeg som har gjort noe rart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider