Gå til innhold

4wd-systemet på Vectra Turbo

Ranger emnet


Gran Turismo 3

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg 93mod Vectra 4x4 Turbo her for litt siden. Veldig fornøyd med bilen, går godt og 4x4'n virket bra på vinterføre selv om den trekker litt for mye foran.

Men uansett det jeg skulle frem til:

 

Ser det er meget lett å få taki trimdeler til denne motoren (c20let) ,MEN holder 4wd systemet til noe spesielt mer enn orginaleffekten??

Jeg mener det bør holde hvis man bruker det fornuftig og ikke rivstarter på 2.gir på tørr asfalt :P For jeg gidder ikke bruke 15-20-25k på IC og chip, bremser osv osv hvis ikke 4x4 systemet klarer den effekten. Da kjøper jeg heller meg noe annet og trimmer. Hva er deres erfaringer og/eller råd?

 

Morten

88 Ford Sierra Rs Cosworth 2wd

75 Ford Escort MK2 RS2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har vært borti den fordelingskassa som er sjuken på 4x4 så tåler den effekt, men me måte. Har vært borti fler som har hatt den gående lenge på hard kjøring og andre som den har ryki på selv om de ikke har kjørt så veldig hardt. Bilen er jo egentlig ikke no 4x4 men en trehjuls-trekk. hehe. sperre forran og trekk på et hjul bak. Får håpe de som har 4x4 kan legge inn erf. her. Min anbefaling: Trim bilen. Kjør som et svin. Rykern så rykern. hehe.

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Bilen er jo egentlig ikke no 4x4 men en trehjuls-trekk. hehe. sperre forran og trekk på et hjul bak.

 

2wd i tilfelle da,

for det er ikke levert diffbrems framme på noen Vectra eller Calibra 4wd.

Er ikke vanlig heller, hverken Sierra eller Escort Cosworth 4x4 har diffbrems hverken framme eller bak som standard.

 

http://www.schanche.com/ er adr. til siden til Schanche.

 

Men jeg ville ikke gått for deler derifra.

 

Er forskjellige ting som går istykker i fordelingskassen,

enkelte pga slitasje, og vil intreffe på de fleste etterhvert,

fortere om en har kjørt litt aktivt.

 

Så har du sløving med bytte av deler og

kjøring med feil rulleomkrets/feil camber bak som forårsaker havari.

 

Sist men ikke minst så er det ting som rett og slett ikke tåler for mye effekt/grisekjøring.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår