JEPS Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 nu har æ søkt å leita, men finner ikke noe direkte svar. mellomaksling. er det to eller tre lengder på mellomakslingene på 200 serien? skal bytte fra 46 til 47 altså od - 5tr passer mellomakslingen? vet det er forskjell på 4 tr og od, men ble usikker på om det er 2 eller 3 forskjellige akslinger. Takk for svar.. kjører på 3 mnd uten 1 gir og od.. sliter på det meste det.. en stund var 2gir oxo borte, da måtte jeg rygge opp bakker for å starte, tungvindt det.. men nå skal jeg "hive meg rundt" er planen Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 M45 har den lengste fremste akslingen, deretter M47 og M46 har den korteste. Er to forskjellige tykkelser på mellomakslingene, en tynn og en tykk (også forskjell på koblingene mot bakaksel og girboks der). Merk at kommer det fra diesel så er det annen lengde på akslingen. Naila: hvorfor blende speedodrevet? Skal ikke lekke noe olje der uansett.. wiren tetter ikke. Kjører med bakakselgiver og M46 boks jeg, og det lekker ikke der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 helt enkelt da. passer mellomaksling overens fra m46 til m47? eller må jeg bytte Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Bytte, alle kassene har forskjellig lengde. Automatkassa har oxo sin egen, men du trenger bare bytte den fremmste delen, de bakerste er helt like på alle. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Er det noen som har prøvd å "trimme" od-enheten? Dvs. bedre lameller, strammere fjører og høyere trykk? eller er det resten av kassa som raser først? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Er det noen som har prøvd å "trimme" od-enheten? Dvs. bedre lameller, strammere fjører og høyere trykk? eller er det resten av kassa som raser først? Eg har shimsa opp oljetrykket på ei kasse eg hadde for den slura når eg fikk høyt turbotrykk. De funka fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Oppshimsing av oljetrykket inngikk i B21LET "Gruppe A" satsen, har monteringsanvisningene her en plass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Det er også forskjell på lengden på mellomaksling om det er speedo-uttak eller ikkje på kassa den hører til.... Så for eks. M47-kassa har også 2 lengder på mellomaksling.... er berre snakk om nokken cm, men går ikkje over hverandre... Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 noen som har pepling på hvor den ledningen som går opp til spedoen skal på? sliter litt med å få til dette:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg