Gå til innhold

Ulovlig Sivilbil Trondheim?

Ranger emnet

en sei

Anbefalte innlegg

Var nettopp ute å kjørte en tur og møtte en mistenkelig bil i trafikken. Bilen var en blå Peugeot 406 og har jo hørt at det skal finnes en slik sivil/kamerabil i byen. Regnr. tror jeg var VF 65793, men stusset litt da jeg oppdaget soting av fremre sideruter.

Vet jo at politiet opererer på kanten av loven for å ta alle verstingene som trykker litt på gassen istedenfor å konsentrere seg om blomstene i veikanten, men har vi kommet så langt at de kan trosse lover som gjelder alle andre?

Isåfall blir vel det neste neonlys og lakkerte lykter. Noen som vet om dette er en sivilbil eller tar jeg feil? Om dette stemmer kan vi kanskje ha en idekonkurranse om hvordan vi skal hjelpe dem å få fjernet sotfilmen?:puke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at de gjør det, ihvertfall ikke under arbeidstimer.

--

Politiet har da ikke mer rett enn oss til å bryte lover.

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...dersom det ikke var en sivilbil, så har du gjort jobben grei for politiet ved å legge ut reg. nr. til bilen med sotete framruter her :shake

Dersom purken innimellom titter innom dette forumet...

Er vel enklere for politiet å skli runden en tur da men hadde mine tanker rundt å opplyse om regnr. men jeg ser dette som folkeopplysning og om dette skulle medføre konsekvenser for en vanlig dødelig er det jo beklagelig.

Kanskje starte en ny tråd; Har du blitt bøtelagt for sotete vinduer av en politibil med sota vinduer.:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte nyere biler er levert med originaltonede ruter rundt om. Det er ikke ulovlig. Kun hvis soting/tonig er utført i ettertid (uten at det er typegodtkjent) at det blir ulovlig med mørkere farge på noen av rutene før b-stolpen

Når du ikke kan se om det er en albino eller en neger bak rattet tviler jeg på at dette er standard, mener selv å kunne skille toning av vindu kontra soting.

Denne bilen hadde virkelig mørke ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har hatt et ufrivillig møte med denne bilen? Trodde kanskje dette kunne være rette forum.

Til opplysning hadde denne bilen et trekanta klistremerke bak også, bakfra ligna den på alt annet enn en sheriffbil, men det er vel hensikten.

Jeg skal iallefall ta det pent neste gang jeg møter disse pengeinnkreverne.jerkoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider