espen_mg Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 noen her som har erfaring med v-tec controller på VTI-motorene? skal visst funke noe jævli. hørte at man kan bytte oljepumpe å skuve motoren opp på 10000 o/min. sikkert hardt til topp og stempel osv men..toppen burde vel tåle litt fra før da. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Type R Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hvis du har planer om å varve 10000 så tror jeg du må bytte ventilfjører og retainers først!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 noen her som har erfaring med v-tec controller på VTI-motorene?skal visst funke noe jævli. hørte at man kan bytte oljepumpe å skuve motoren opp på 10000 o/min. sikkert hardt til topp og stempel osv men..toppen burde vel tåle litt fra før da. -VTEC (!!!!!!!!!) kontrollere er i langt de fleste tilfeller helt verdiløse; på en original B16A? Totalt. -OEM oljepumpe fungerer over 10.000 RPM i korte intervaller; man må litt høyere opp før den kavitérer, med totalødeleggende følger. -Stemplene og selve toppen tar ingen nevneverdig skade av (alt) for mye turtall; men alt har en grense. 1. Hva i all verden har en å gjøre oppe på 10.000 RPM i en B16A? Originalt synker effektkurven som en stein etter ~7.800 RPM (/v ECU). 2. Ventilene i en original B16A'en begynner å flyte ved omentrentlig 8.600 RPM /v ECU og ~9.200 RPM /v turtelleren; noe som regelmessig fører til katastofalt motorhavari. 3. Rådene (som i B16A'en ikke er smidde) og rådeboltene er høyst tvilsomme over den originale turtallsperra. For mye turtall er bygdeidioti på sitt aller minst gjennomtenkte. Å gå noe over den originale turtallsperra trenger man så godt som aldri, med mindre motoren er TUNGT modifisért via skikkelig innsug/individuelle spjeldhus, har ville kammer og dertilhørende fjærer og retainere, porting utført av profesjonelle og har et jævlig godt pustende grenrør. Siden du spør som du gjør vil jeg bare naturlig anta at det ikke er snakk om noe sånt hér; for har en disse moddene stiller man ikke slike spørsmål - da vet man nøyaktig hva man går til. Det ser sørgelig nok ut til at turtall er den nye risen i Hondaverdenen og jeg grøsser ved tanken på de stakkars Hondamotorene som i den ultimate dumskaps navn blir kjørt til Helvete rett ned i bakken fordi man bare ikke vet bedre. Er man seriøs av seg bruker man dager og uker i Honda-Tech's All Motor-forum og de andre seriøse Hondatuning-forumene der ute på internett der alle slike spørsmål er blitt besvart opp og i mente på et tidligere tidspunkt. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.