Gå til innhold

Familiebil til 100-150000,-

Ranger emnet

Skullkid

Anbefalte innlegg

Mamma (og jeg) tenker på å kjøpe ny bil, ettersom både hun og jeg vil kvitte oss mer med scenicen hun kjører nå, men det var ikke saken.

Jeg vil ha litt hjelp med å liste pene, raske og uvanlige( ikke et must) familiebiler.

Aller helst japsebiler, og brukt er høyt på listen.

Har selv tenkt på Honda, men hvilken?

Jeg trenger dere siden autodb og slike sider er umulig å lete orntlig gjennom.

Så hjelp meg/oss? =)

Kriterier:

-rundt 100k til maks 150k!

-Manuell girkasse

-gjerrig på bensin

-Skal ikke ha gått over 100 000km!

-sprek og pen!

-Ok motorvolum, turbo er også morro, men ikke så viktig( mest jeg som vil ha det)

Sier takk på forhånd jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Gromit, TDI er et must mener jeg også når det skal være familiebil.

Du har Autodb.no, Zett.no, finn.no, motorborsen.no osv. ;)

Sviddgummi.no

1999 BMW E46 318i 

1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition

1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk

x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet

x 1991 VW Golf MK1 GTI

x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet

x 1977 VW Polo MK1 0.9

x 1982 Ford Taunus Bravo

x 1991 Nissan 200sx s13

x 1991 Honda Accord 2.0 CB3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel? det er vel ikke noe morro..ihvertfall ikke de jeg har kjørt.(touareg, Xc90, suzuki xl7, vitara osv.)Fornuftig derimot..ja det er det.

Kjøp passat 1.8t i tilfelle..må vel være midt i blinken for dere begge..bruker vel ikke altfor mye bensin, du kan sette på dump ventil, og høre mora di klage på at folk ser etter hun når ho kjører.(ja, jeg vet hva jeg snakker om :p .)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seat Altea 1.9 TDi flytter seg helt kurant, ser grei ut. Kan vel finne en pre-reg eller demobil til langt mindre enn ny bil hos forhandler.

Hadde det vært opp til meg, VW Golf IV GTi. Den har en del futt, og ser grei ut til familiebil å være. Ikke en god GTi, sammenlignet med Mk I og II, ikke like gøyal, og ikke mye GTi-sjel igjen. Men, den går bra :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, likte passaten, men er vel ikke direkte japsebil =/

Er det jeg puster og lever for =P

du får legge til 30k til og importere en supra rz tt. må litt høyere i pris hvis man skal ha en relativt grom japse med turbo.. Importer en Nissan Stagea Rs i tilfelle.. 2.6l tt fra skyline R34 Gtr orginalt.. stasjons vogn, da har du noe som holder greit følge med Audi Rs4 og andre litt mere gromme stasjons vogner.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passat er vel etterhvert likestilt med Volvo stasjonsvogn, når det gjelder stereotype familiebiler.

Er du forresten ute etter sedan/kombi eller stasjonsvogn?

Alfa Romeo 156 ligger jo midt i det prisleie. Det er jo en bil som skiller seg litt ut. Om det er noe videre godt kjøp, vet jeg ikke. Vet heller ikke hvor godt disse går, men med en 2,0 motor bør de jo skyve litt....

Er jo ikke japsebil heller da...holder med deg i at det er tingen!

Mazda 626 er jo en utmerket familiebil, men er jo ikke noe videre kraftig motor i den, og ikke skiller den seg så veldig ut heller. Men er fornøyd med min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider