Gå til innhold

chevy 350 motor og gir i pontiac

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei!

lurer på hvordan det er å få inn 350 motor og girkasse i pontiac firebird (transam) med orginalt 400 motor og gir?

 

tenker da på hvilke motorfester.

hva med traversen til girkassa?

hvilken girvelger kan man bruke?

hvilken mellomaksel?

 

og noe mer om det er d!

 

setter pris på om noen som virkelig har gjort jobben kan svare.

men er du 100% sikker så svar uansett selvfølgelig!

 

:)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel være rimelig bolt in det da, har selv en firebird 73, og har sammenligna 2 stk subframer på siden av hverandre på gulvet, den ene fra en camaro og den andre fra min firebird.

 

Går utifra at det var en BOP 350 kasse som sto i bilen sammen med 400 motoren da.

 

Generell lengde på BOP 350 kasser og chevy 350 kasse vet jeg ikke, men det kunne vel kansje gutta på R.A.T.S svart deg på.

 

Men som sagt så tror jeg bare det er å heise neid sakene.

Mulig du må til med en annen mellomaksling eller yoke.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfestene må flyttes på traversen, dette er det hull til på min -79 , du skriver ikke hvilken modell du har. Husker ikke hvordan det var med girkassetraversen hvis du skifter kasse. Shifteren har jo wire, så da funker dette uansett. Mega Shifter er jo knalltøff da hvis du absolutt vil skifte den ut :D

Skal du skifte fra 400 kasse til 350?

Da må mellomakslingen bygges om.

Kan jo vere greit om radiatoren har slangene på rett side.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i motorfestene fra traversen fra en hvilkensomhelst Chevrolet med v8 fra rundt 1970 til mid. 80.

Disse må du sette inn i stedet for de som står i Pontiacen.

 

Hvis du bytter th400 med th400, er det bolt in. Er det en th350 du skal ha inn, blir det en del å bygge om. Ny mellomaksel og girtravers må da skaffes/lages.

 

Sevopumpe og evt aircond. pumpe fra Pontiac passer ikke direkte på Chevrolet.

Det letteste er å få tak i en Chevrolet servopumpe.

 

Husk at både th350 og th400 har blitt levert i forskjellige lengder, forskjellen er den bakre delen, selve girkassene er like. Bl.a en del Chevy van har lange th350, og th400 med skrudd yoke, så det er en del dill å passe på. IKKE bruk en girkasse med skrudd yoke sammen med en fast mellomaksel.

 

Det er en "rett frem" jobb å gjøre denne ombyggingen, da en Firebird og en Camaro i oppbygning er den samme bilen.

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

lurer på hvordan det er å få inn 350 motor og girkasse i pontiac firebird (transam) med orginalt 400 motor og gir?

 

tenker da på hvilke motorfester.

hva med traversen til girkassa?

hvilken girvelger kan man bruke?

hvilken mellomaksel?

 

og noe mer om det er d!

 

setter pris på om noen som virkelig har gjort jobben kan svare.

men er du 100% sikker så svar uansett selvfølgelig!

 

:)

 

- men hvorfor? Er 400-motorn defekt?

1964 Ford Fairlane 500 RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår