Gå til innhold

Håndbrekk på Volvo 460 95' 2.0i

Ranger emnet

miXer

Anbefalte innlegg

Jeg jekket opp bilen igår, og brekket på venstre side tar, men det tar ikke i det hele tatt på høyre side. Så under bilen der hvor brekket blir til 2 vaiere. Den stod skeift. Har dette no å si? Noen som sier at dette brekket er selvjusterende. Hvis det stemmer, så blir det jo galt av meg å stramme det under bilen, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvjusterende i den grad at det går på kalipterene bak, og er den del av justeringen av klossene.

Men det blir ikke justert om du får slakk vaier.

Så det blir ikke galt av deg på noen måte å stramme den vaieren.. bare pass på at hjulet ikke stopper helt opp, slik at det ligger på.

Har ingenting å si at justeringen er skjev, er bare den ene vaieren som antakeligvis har strekt seg mere enn den andre.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvjusterende i den grad at det går på kalipterene bak, og er den del av justeringen av klossene.

Men det blir ikke justert om du får slakk vaier.

Så det blir ikke galt av deg på noen måte å stramme den vaieren.. bare pass på at hjulet ikke stopper helt opp, slik at det ligger på.

Har ingenting å si at justeringen er skjev, er bare den ene vaieren som antakeligvis har strekt seg mere enn den andre.

Men, det jeg ikke skjønner er: Venstre side har jo brekk, mens høyre ikke har. Vaieren kan vel da ikke være slakk? Pluss at fjøra på calipperen på høyre side(hvor jeg ikke har brekk) ikke drar tilbake, men det har jo ingenting å si på hånedbrekk-effekten?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt volvo før jeg kjøpte denne bilen i januar i år, som vil si at jeg ikke har så god peil på volvo, men jeg prøver å lære :)

Vaieren midt under bilen er slakk i den grad at jeg kan løfte bittelitt på den. Skal den være så stram at den nesten ikke skal kunne dras i noen rettning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider