Gå til innhold

Biltilsynet=SVIN

Ranger emnet


stianth

Anbefalte innlegg

ble så klart stoppet i storkontroll ved varemessa i lillestrøm idag....

ble det mangellapp??? Ja, det ble det... På dekka og felga mine....!!! hva faen er det for noe?? kjører med 195/50/15 dekk, og den orginale dekk dimensjonen stod ikke i vongkortet... greit nok det, fikk nytt vognkort for litt siden.. og der hadde biltilsynet glemt å føre på dekk dimensjon. det stod i det gamle, men de hadde ikke skrivi det på det nye... Mitt spm til han fra biltilsynet var som følger: hvor må jeg henvende meg for å få ordnet opp i dette? det må du nesten finne ut selv fikk jeg til svar.... er det lov å bli irritert da??? JA.... og foresten, hva er orginal dekk dimensjon på en golf gti? jeg vil anta å tro at ikke 195/50/15 er for stort....

 

Biltilsynet Vs Meg---> :boxers

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan sjekke det for deg i morgen har GTI selv...

Har oxo en fin hendelse om biltilsynet ja..

Ble stoppa i teknisk kontroll i fjor sommer.. hadde da blå lykter bak og foran og selvfølgelig senka bilen.. senkinga er med tuv pappirer...jeg fikk mangel lapp på senkesette og lyktene.. Han karen var så feit att han ikke gadd å bli med bort og se att det ikke lyste blått når jeg bremset osv.... bare svarte han att det med senkesette er ok siden dette må føres inn i vognkortet men att lyktene var usaklig siden han ikke gadd å bli med bort å se.. tok pappira mine og fresa av gårde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helt utrolig det er ass... jeg så fortvilelsen i øya på karen når det så ut som han måtte la meg kjøre videre uten å gi meg magellapp på noen ting... men så så han det med dekka, og da gliste han fra øre til øre... han prøvde å si noe på senkinga også, men det er godkjent i vognkortet.. hehe....

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 tom kan ikke biltilsynet si noe på. På min 16v står det i tanklokket anbefalt dekktrykk på 14, 15". 195/50x15. Så da må det jo være originalt, på G60 erd det hvertfall 15". Det skal gå bra det.

Hater biltilsynet selv. Jeg fikk brev i posten jeg om att bilen skulle på full tekninsk kontroll. pga den var obervert på notodden den og den datoen osv. Anmerkninger var eksos og senkesett. Skjønner ikke det! 100mm senk og strake rør med ei potte på 4" bakerst! hehe. Litt artig ogå da, plage de voksne med leketøya våres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får det vel forhåpentligvis i orden i morgen.... hvis de på biltilsynet er delvis samarbeidsvillige....

enig med deg der 'VwGolfGti16V', det SKAL bromme litt... hehe.. sørga for å bråke litt ekstra når jeg dro fra idiot gjengen....

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig og få godkjent med 205-45/16 på en golf 1,8 sport?

 

jeg skal bestille meg nye felger iløpet av sommern/høsten. og de er 205/40/16. så håper det går fint... de på dekkmann sa da det var tilpassa bilen så det burde gå greit....

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at man kan ha 5% +/- i rulleomkrets ?

 

hmmmm, det burde jeg egentlig vite... ( går VK1 kjøretøy) men husker jeg det.. ehm.. nope... godt det er litt tid igjen til eksamen...

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.

 

Forandres rulleomkretsen ytligere må du kalibrere speedometeret og vise frem papirer på dette, samt at hjulene fortsatt må være trygge å kjøre med.

 

Hvorfor blir folk sendt på visning da?

Holder det med å sette opp regnestykket forran dem så de ser at det er under 5% +/- ?

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår