Gå til innhold

Min 244 (284?)

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

Hvor er det mulig å få fatt på aksling med lavere enn 3.54:1 i utveksling? Gjerne helt ned i 3.0:1... Hvilkne biler skal jeg se etter om det ble levert originalt? Diesel? Automat?

 

 

Med en motor som får effekttopp på ca 4500 rpm og 1:1 på høyeste gir er det en fordel med litt utveksling, ellers blir det slitsomt å kjøre i 100...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg begynt med nedre motorfestebraketter (er 11mm stål bra nok? :D ), er ikke så mye jeg får gjort før jeg har motorfester og girkassa her, men... Til øvre motorfester har jeg planer om å bruke foringer fra øvre bærearmer i bakstillinga på volvo.

 

PICT0450.JPG

 

 

Det er litt andre proporsjoner på fordeleren... :D og god plass vil den IKKE få...

 

PICT0470.JPG

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper på å få den på veien iløpet av sommeren, men jeg får ikke tilbake lappen før oktober, så...

 

 

har noen et eller 2 hint om bakaksel med lav utveksling?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  VCE skrev:
Motoren har 175 HK og 275 pund-fot moment originalt, med de mods som jeg har gjort regner jeg med å komme i området rundt 200 HK...var det ikke 220 HK som var maks i 240? :D:D:D:D:D:D

Er det 305 motor du har?? hva slags små mods er det snakk om annet enn headers?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en kalkulator på nettet (http://www.csgnetwork.com/rpmcalc.html)

 

3.73:1 utveksling gir 3008 rpm@96km/t UAKTUELLT!

3.54:1 utveksling gir 2855 rpm@96km/t Fortsatt uaktuellt!

3.15:1 utveksling gir 2540 rpm@96km/t tja...

2.80:1 utveksling gir 2258 rpm@96km/t :D

 

 

eller da 2709@115 km/t med 2.80:1

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  VCE skrev:
Jeg fant en kalkulator på nettet (http://www.csgnetwork.com/rpmcalc.html)

 

3.73:1 utveksling gir 3008 rpm@96km/t UAKTUELLT!

3.54:1 utveksling gir 2855 rpm@96km/t Fortsatt uaktuellt!

3.15:1 utveksling gir 2540 rpm@96km/t tja...

2.80:1 utveksling gir 2258 rpm@96km/t :D

 

 

eller da 2709@115 km/t med 2.80:1

 

Du kan prøve å øke rullomkretsen litt på bakdekkene i god gammel amerikansk tradisjon;)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  nissan s13 skrev:
Du kan prøve å øke rullomkretsen litt på bakdekkene i god gammel amerikansk tradisjon;)

 

 

 

Jeg skulle gjerne ha gjort det, men det er ikke våre gode venner på BT så veldig glade for...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår