xGrape Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 På kalde vinterdager bruker jeg selvsagt choke på bilen min for at den skal gå litt finere (og noen ganger for at jeg i det hele tatt skal få den igang). Men jeg merker at selv nå, på varme dager, så går bilen "bedre" med choke. Selv etter en halvtime eller times kjøring. Setter man på choke vil motoren straks få en mer fornøyelig "purring", og bilen rister en anelse mindre. Er det skadelig å kjøre med den på konstant? Eller vil det snarere kunne slå ut den andre veien? En gammel motor vil vel ha godt av litt ekstra olje? Det høres da hvertfall sånn ut på den. Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Kan høres ut som dieselpumpa er justert med kaldstarten på. Når sist ble reg.reima skiftet? Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Skifta to reimer for kanskje en måned eller to siden. Den ene var hvertfall viftereima, og den andre var sikkert registerreima kan jeg tro? De satt rett over hverandre. Du mener at reima ble skifta med kaldstarten på eller? For det kan vel godt være. Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
360_R Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Haha, KONGE !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 er skadelig ja.. på bensin biler i allefall. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Heter kaldstart på diesel, er vel ikke skadelig på diesel, men skal jo ikke være sånn da. På bensin er det ikk direkte skadelig, men kan få soting, høyt forbruk, og i ekstreme tilfeller bensin i olja som ikke er sunt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg