CeeKay Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Tenkte jeg kunne skrive litt her jeg og :) Har en 90-mod jetta 1.8GL som jeg skal shine opp litt. Planen var egentlig å selge den. Men etter å ha sett noen av de her inne kom jeg på bedre tanker :) . Foreløbig er planen å bare fikse det som er galt, og så når pengene og tiden strekker til skal det bli mere saus i salaten :P . Foreløbige planer: -Fikse servoen. (bytte servoreim) -Få tett eksos. -Skaffe plasten til bakluken. -Pusse litt rust. -Bytte toppdekselpakning. -Bygge hattehylle til 6x9" høytalere. -Bytte viftereim og reg reim. -Montere KD filter. -RS fanger. (mulig det blir en annen, har ikke bestemt meg...) -Sideskjørt. -Klean bakluke. -Bygge om fanger bak så jeg får skiltet ned der. -Lakkere i en grom farge :) -Senking. -Felger. -Effektanlegg. Det som er gjort: -Byttet gassertilkobling. -Service. (olje, filter, plugger...osv...) -Kjøpt og montert nytt frontsett/diskant som passet i gamle fester. Detter er ett prosjekt som kommer til å ta tid så lenge jeg fortsatt er uten jobb :) Ting koster desverre penger... Er også ute etter noen sommerdekk hvis noen har noe liggende og slenge... Og plast platen til kofferten. (min er sprukket...) Og kanskje ett eksosanlegg :) i alle fall fremste del... Bilder følger... Siter If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Skal selføgelig også få seg en skikkelig motorvask :) Sprutet mye bensin ut når gasser tilkoblingen røk... Siter If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom(jetta)1992 Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 bare leste hva du skulle gjøre her...det sto skaffe plasten til bakluken...mener du den rundt skiltet??bare spør jeg for hva skal du med den vis du skal ha clean bakluke...å etter min menig er det bare grise stygt på jetta...syns det ser for jævelig ut men fin bil du har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Plasten rundt skiltet ja :) Må bare få den fin nå, så er det mulig det blir clean bakluke seinere. pga den ene bakfangeren jeg har tenkt på har skilt feste på seg, så da vil jeg ha vekk det på kofferten... Og er litt rust nederst på bakluken som jeg og må ta... Men sitter i tenkeboksen enda :) Så ingenting er bestemt helt enda. Siter If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom(jetta)1992 Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Plasten rundt skiltet ja :) Må bare få den fin nå, så er det mulig det blir clean bakluke seinere. pga den ene bakfangeren jeg har tenkt på har skilt feste på seg, så da vil jeg ha vekk det på kofferten... Og er litt rust nederst på bakluken som jeg og må ta... Men sitter i tenkeboksen enda :) Så ingenting er bestemt helt enda. ok skjønner....men syns du skal droppe cleaninga av bakluka...du har sett hvordan det blir eller??men hva slags fanger er detta da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet April 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Så det på bilen til til han her http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=31116 Synest det ble bra i alle fall... Men vi får se... På Golfen jeg hadde (solgte den i dag) var det bygget plass til skilt nede på fangeren. Var sveis bakluke på den og da. Siter If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 kan legge ut bildet eg. dette er min bakfanger. og man kan ikkje bruke golf bakfanger utan at man må forlenge den ein del mot hjulbuen. ang. clean bakluke så hadde eg samme plate som deg. bare eg lagde eit slags lokk i glassfiber over skiltplassen og sparkelt og pussa ein del for å få det fint. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Skikkelig nice den der :) Bruker fangeren jeg allerede har bak, og bygger på samme måte som på golfen min. Skulle fått komme ut og se på din en dag :) (jobber på sotra :) ) Har du 6x9 i hattehylle? En god løsning på dette mottas med takk :) Siter If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Senkesett og rør til luftfilteret er nå bestilt :) Håper det kommer fort!! Klør i fingrene :) Siter If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Skikkelig nice den der :) Bruker fangeren jeg allerede har bak, og bygger på samme måte som på golfen min. Skulle fått komme ut og se på din en dag :) (jobber på sotra :) ) Har du 6x9 i hattehylle? En god løsning på dette mottas med takk :) eg har 6x9 i hattehylla ja. den er laga av sponplate til gulv (22mm) la den orginale hattehylla over plate og tegna rundt. den sida som er mot bakruta skrå skjærte eg slik at den kom lenger opp mot ruta og slik at det ikkje kom ei grop mellom hylla og vinduet. eg festa denne plata ved å skru 3 skuer igjennom sjølve plata og til karroseriet. der høyttalarane skal stå så må du fjerne litt av blikket under. eg skjærte og til spor til beltane og kledde den inn i kunstlær. legger med ltt bilder Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 En motorvask hadde kanskje ikke vært så dumt:) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 En motorvask hadde kanskje ikke vært så dumt:) Nei. i alle fall ikke nå.... Termostaten røk i går! Så nå er det vann og olje utover hele motoren! Kjekke greier.... Ut å skru nå! uhhmmwhat? Siter If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris88 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 eg har 6x9 i hattehylla ja.den er laga av sponplate til gulv (22mm) la den orginale hattehylla over plate og tegna rundt. den sida som er mot bakruta skrå skjærte eg slik at den kom lenger opp mot ruta og slik at det ikkje kom ei grop mellom hylla og vinduet. eg festa denne plata ved å skru 3 skuer igjennom sjølve plata og til karroseriet. der høyttalarane skal stå så må du fjerne litt av blikket under. eg skjærte og til spor til beltane og kledde den inn i kunstlær. legger med ltt bilder Genial hattehylle;) lager kansje en selv... De pioneer høyttalerne du har der er du fornøyd med de, spiller de bra? Har planer om å kjøpe sånne selv... Kristian Siter - VW Golf VR6'93 - VW Golf 1,8'89 (utbedres) - VW Jetta 1,8GLi'90 (kræsja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 eg er veldig fornøyd med dei høyttalarane. har spillt ganske høgt og lenge med dei og dei spiller ganske godt enda Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 hjelp meg..... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115701 Siter If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg