Gå til innhold

Rockford Fosgate Power T10001bd VS. Punch150 (25 to life)

Ranger emnet

skevz

Anbefalte innlegg

Ble anbefalt av bilradiospesialisten å kjøpe punch 150 (25 to life) istede for power 10001 til å drive mitt Rf power Stage2 T212D4 element..

Prismessig lå de likt ble jeg fortalt, men etter litt googling så det ut som at punch 150 var nesten halv pris på i USA, specsene er også 1/4 av power sine.

Syntes dette virker VELDIG misstenksomt, var ikke sikkert de kunne skaffe power 10001 med en gang, men punchen hadde de inne...

evt. fordeler/bakdeler

Hva gjør jeg? Noen som har noe formeninger om akkurat dette?

På Forhånd Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 to life er jo rå da! Leverer jo sykt mye mer enn oppgitt

Det gjør den nok.. men gir den SÅÅÅÅ mye mer da ?! ALtså, tviler ikke på at den har strømreserver til de grader. Men det skal endel effekt inn i T2 for å få de til å virkelig "synge" :D... men aldri testa den 25 to life, og vet den skal være helt vill.

EDIT: på RF sine sider koster 10001 samme som den 25 to life.. begge ligger på 800$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett eksempel på forskjellen i oppgitt effekt og målt effekt er f.eks Phoenix Gold ZX-350, oppgitt til 2x37,5 watt i 4 ohm stereo, målt til rett over 900 watt brokoblet i tung last, rundt 1 ohm eller lavere.

I usa oppgir de også lavere tall en hva som er riktig pga at de skal konkurrere mot hverandre, hehe.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: på RF sine sider koster 10001 samme som den 25 to life.. begge ligger på 800$

vet. men det er veiledene priser.. så på forskjellige forhandler borti statene helt ned i 398$ på punch 150 og 699$ for power... samme side.. rask søk med google så finner dere det.. ;)

Antar power 10001 er bedre egnet til akkurat min sub..

Takker for svarene jeg har fått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo dyrere serie, jo mer effekt leverer forsterkeren i forhold til hva som er oppgitt :)

Gjelder både Rockford (særlig de eldre) og Phoenix Gold som jeg vet om.

Har selv to PG T250.2, som er billigserien til PG for et par år siden, disse er oppgitt til 1x250w rms@4 ohm, men er målt til hhv. 266 og 268 w rms (følger "sertifikat" med i pakka).

Dette er ikke mye mer enn spec. Men så har vi den dyrere ZX-serien, som Zetec snakker om. Litt mer pudding der i gården, ja! :)

Grunnen til at folk syns 55 RF-watt er bedre enn 100 Boss-watt er kanskje rett og slett at 55 RF-watt slett ikke er 55 watt, men kanskje 80 watt (f.eks.). Mens Boss sin 100-watts forsterker yter kanskje 50 watt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt av bilradiospesialisten å kjøpe punch 150 (25 to life) istede for power 10001 til å drive mitt Rf power Stage2 T212D4 element..

Prismessig lå de likt ble jeg fortalt, men etter litt googling så det ut som at punch 150 var nesten halv pris på i USA, specsene er også 1/4 av power sine.

Syntes dette virker VELDIG misstenksomt, var ikke sikkert de kunne skaffe power 10001 med en gang, men punchen hadde de inne...

evt. fordeler/bakdeler

Hva gjør jeg? Noen som har noe formeninger om akkurat dette?

På Forhånd Takk

Hei,

Be dem på Bilradiospesilalisten om å sjekke måle papirene på punch forsterkeren, så finner du jo ut hvor mye den yter!!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider