Gå til innhold

Min Willys Jeep -44 modell

Ranger emnet

VR6power

Anbefalte innlegg

Heisann. e no igang med mitt "lille" prosjekt grønne glitrende tre godag..alså en 44 modell jeep godt brukt i krigen.;)

denne skal pusses fullstendig ned, skifte motorblokk (sprukket), lakkeres oppigjen i orginalfargen strøøøøøken inn og utvendig, skifte dekka i orginal dimensjon, polere og lage motor og motorrom strøkent og flott, faktisk i enda bedre skikk enn det som var tilfelle under produksjon.

skal ellers vere komplett og orginal som den var. med kvit dekor på som stjerne på panser og alt.

kommer til å oppdattere litt i rykk og napp her , dette fordi eg driv å styra litt med golfen min og innimellom.;)

her er et bilde da eg fikk bilen som 10 åring fra min bestefar;)

willys2.jpg

lova han at bilen aldri skulle selges , og at den skulle restaureres og fikses max opp, så etter hannes bortgang så kan eg ikke bryte det...

her er diverse bilder:

dashboard (om en kan kalle det der;)

dashboard.jpg

rusta grenrør ( e faktisk tett sjøl om det er fra 1944)

grenrrskalordnes.jpg

Inni bilen , sett fra bak førarsetet...merk tanken under førarsetet, er faktisk kulehull i den tanken..hehe, lucky bastard som satt der

innboard.jpg

motorbilde til (oppussing trengs)

motorbilde3.jpg

et til

motorbilde7.jpg

bilde fra dørken bak

venstreinnboard.jpg

relee som er ettermontert for blinklys og diverse nødvendig

releemontertiettertid.jpg

skal komme med nye bilder utover sommaren når varmen gjer det mulig å arbeide litt skikkelig;)

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil dette. Etter responsen å dømme er kanskje ikke dette forumet det beste for info/tips/hjelp til denne bilen. Prøv http://www.offroad.no/ og http://www.hmkf.no/

i forumene der er det mye folk som har peiling på slike kjøretøy. Ellers er vi en gjeng som fra tid til annen driver litt offroadkjøring i "Håla".... Sjekk bilder på http://www.terrengbil.com/mbba/ Du er selvsagt velkommen til å prøve ut 4wd'en på klenodiet:)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice.. en gammel sak det der ass:D

Godt observert, menig Olsen!

Men fra spøk til revolver :D

Hold oss oppdatert på Jeepen, da dette har potenisale, etter min mening, til å bli en av BFs fineste prosjekttråder, og ganske sikkert, en meget pen bil! Fint å se at folk bryr seg om gamle biler også, ikke bare skroter dem, men faktisk holder sine løfter :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

turteller du lissom:P hehe , nei e nok ikkje det..men er et speedometer som går til 300 :P not....nei det hopper faktisk , sikkert noe som e galt, går fra 0-60km/t på null komma null og rett på null igjen, så må nok sjekkes evt.skiftes;)

skal prøve så godt eg makta på å få bilen strøken...men kan no hende eg svikta som restaurerer da , men men det får vise seg.

skal oppdatere så snart det skjer noke, venta på varmen først, orker ikke mekke no;)

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
går fra 0-60km/t på null komma null og rett på null igjen, så må nok sjekkes evt.skiftes;)

Mye power og gode bremser ;)

Duger bilen i skogen?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venn hadde en sånn her som han bygde om med 289 mustangmotor, spant på alle 4 uansett gir :D (var bare 3 dog)

fine gamle vogner, han ble forøvrig løftet ut av utmark av endel onkel politi ;)

den tåler visst også å kjøres under vann så lenge motoren får luft :D

kom endel gode historier fra gamle dager om den hehe

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider