Gå til innhold

g60 fusking

Ranger emnet


toslink

Anbefalte innlegg

Har en helt orginal Golf Rallye som har litt merkelig motorfusk.

 

Problemet kommer og går og kan vare i en lengre periode for så å forsvinne helt..

 

Fuskingen utarter seg slik at motoren går normalt helt til rundt 3000-4000 o/min og da kutter den helt (veldig kort,en til flere ganger) for så å komme seg igjen, og dette skjer kun i 1og 2 gir(!) på full gass..

 

Fuskingen virker også å være avhenging av underlaget

og fusker mye værre på grus veier (?).

 

Noen som har peiling på hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ett lignende problem for en måned siden, bare att da var det fra 3 gear og oppover det liksom stanset opp litt i pådraget rundt 4000 rpm. for så å komme seg igjen etter ca 4500.

 

Byttet rotor og plugger, men det hjalp ikke stort.

 

Så begynte innmaten i katalysatoren å løsne, og problemet kom og gikk, nå regner jeg med att katalystoren er helt tom og det finnes ikke antydning til fusking, så jeg regner med att det var en gåen katalysator som forårsaket problemet.....

 

Hvis du har kat. og kan tenke deg att dette kan være problemet, så for all del skift ut kat'n din før det løsner, hvis ikke vil bilen din høres ut som ett brudepar med blikkbokser på slep! slik som min gjør :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er klart, jeg har ikke penger til å gjøre noe særlig med den nå, eneste jeg vet med sikkerhet er att jeg kjører feit blanding, så jeg får ta det derifra når jeg får litt mere cash....

 

plugger er sjekket og byttet, de var rimelig nedsota, ladetrykket har ligget stabilt på rundt 1 bar ved rødlinja siden jeg fikk den, det andre får jeg ta meg av når sjangsen byr seg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kammerat av meg hadde samme problem.

Det er et rele som som enten må åpnes og loddes over eller byttes. skal høre etter i morgen hvilket rele det var og hva det gjorde

(i følge den lokale møller sjappa var det et kjent problem)

kommer tilbake til hvilket rele det var i morgen.

 

-frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by froorf

en kammerat av meg hadde samme problem.

Det er et rele som som enten må åpnes og loddes over eller byttes. skal høre etter i morgen hvilket rele det var og hva det gjorde

(i følge den lokale møller sjappa var det et kjent problem)

kommer tilbake til hvilket rele det var i morgen.

 

-frode

 

Aha, skal sjekke ut det med rele og sånn, om det er det til bensinpumpa som kødder.

 

Er jo sikkert mye vibrasjoner fra underlaget som kan virke inn på et dårlig rele (?).

 

Får prøve å bytter rotor også.

 

Er jo 2 katalysatorer på Rallye.. Kan gåene kater gi slike syntomer?

 

Takk for tipsene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår